Днес Tesla добави цена на своя камион (влекач) в уебсайта си и тя е доста конкурентна. Версиите с пробег от 480 и 800 километра струват съответно 150 000 и 180 000 щатски долара. Най-скъпата версия с всички екстри струва 200 000 щатски долара.

Все пак камионът на Tesla е с 60 000 долара по-скъп от подобни модели, но оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Според Tesla обаче тази разлика бързо се стопява, тъй като електрическият влекач е с около 20% по-евтин за зареждане. В по-дългосрочен план това може да спести около 250 000 долара при изминати над милион километра.

Tesla набляга и на още нещо - да подобри условията за шофьора, осигурявайки му достъп до много по-развит автопилот (автоматично аварийно спиране, автоматично следване на пътното платно и предупреждение при напускане на лентата). Той също така разполага с датчици и камери, предназначени за справяне със слепите точки.

Последното всъщност е много важно, тъй като моделът на Tesla не разполага с традиционни огледала, а и позицията на водача е необичайна - в центъра на кабината. Според Джонатан Рамзи, шофьор на камион, цитиран от Engadget, Tesla е трябвало да се фокусира повече върху спирачките, а не ускорението. Това, комбинирано с останалите по-нестандартни решения, кара Рамзи да бъде скептичен към модела на компанията на Илон Мъск.

Канадската хранителна верига Loblaw и първият голям клиент на Tesla, който поръча 25 камиона.

Тагове: