Автомобилите на Waymo без шофьор са изминали 6.1 милиона автономни километра във Финикс, Аризона, включително 65 000 километра без човек зад волана от 2019 г. до първите девет месеца на 2020 г. Това показват данни от нов вътрешен доклад, публикуван днес от Waymo, който анализира част от сблъсъци с участието на робо-таксиметровата услуга Waymo One, стартирала през 2018 г.

Общо превозните средства на Waymo са участвали в 18 инцидента с пешеходец, велосипедист, шофьор или друг обект и в общо 29 пъти се е налагало пасажерите да поемат контрола, защото иначе би възникнал до инцидент.

Три независими проучвания през 2018 г. - от Brookings Institution, мозъчния тръст HNTB и Advocates for Highway and Auto Safety (AHAS) - установиха, че повечето хора не са убедени в безопасността на автомобилите без шофьор.

Тези опасения не са без основание. През март 2018 г. Uber прекрати тестването на автономния си Volvo XC90, след като един от автомобилите му удари и уби пешеходец в Темпъл, Аризона. Отделно системата за подпомагане на водача Autopilot на Tesla е обвинена за редица леки произшествия, включително такова, при което Tesla Model S се сблъска с паркирана пожарна кола.

Waymo казва, че електрическите му джипове Chrysler Pacificas и Jaguar I-Pace - които са изминали десетки милиарди километри чрез компютърни симулации и 20 милиона километри (74 000 без шофьори) по обществени пътища в 25 града - са осигурявали комбинирани 1000 до 2000 пътувания седмично в региона на Финикс до началото на 2020 г. (Waymo One достигна 100 000 пътувания, обслужвани през декември 2019 г.) Между 5% и 10% от тези пътувания са били без шофьор - без човек зад волана. Преди началото на октомври, когато Waymo направи изцяло безпилотни пътувания достъпни за обществеността чрез Waymo One, договорени шофьори на безопасност се возеха в повечето автомобили, за да забележат аномалии и да поемат управление в случай на извънредна ситуация.

Waymo анализира инцидентите, за да определи тяхната тежест въз основа на вероятността от нараняване, обект на сблъсък, скорост на удара и геометрия на удара - методи, разработени от компанията, използвайки национални бази данни за катастрофи и периодично усъвършенства, за да отрази нови данни. Събитията се изчисляват, като се използват класове, вариращи от непредвидени наранявания (S0) до възможни критични наранявания (S1, S2 и S3). Waymo казва, че определя този рейтинг, като използва изменението на скоростта и посоката на сила, изчислени за всяко превозно средство.

Снимка: Waymo

Виж още: Америка може би е открита от хората 10 000 години по-рано, отколкото се смяташе досега