Едно нещо, което често се случва при автомобилите, които се управляват автоматично е, че за безопасна навигация те изискват сложни 3D карти. Пробив в изследванията на Масачузетския технологичен институт ще може да промени това, ако технологията дойде на пазара.

Системата на Масачузетския технологичен институт може да се движи дори и по селски пътища, използвайки само данни от GPS и сензори. Експертите от института считат, че необходимостта от тези комплексни 3D карти е ограничила къде могат да се движат модерните автономни автомобили.

При сегашните автономни автомобили голяма част от населението няма да може да използва функциите на умното шофиране. Пътищата, които не са павирани, не са осветени или не са надеждно маркирани, не могат да бъдат навигирани от настоящи автономни возила. Информационната лаборатория на Масачузетския технологичен институт е разработила рамка, наречена MapLite, която позволява на самоуправляващите се автомобили да извършват пътувания, които никога не са правили преди и за които липсват 3D карти.

MapLite използва прости GPS данни от сорта, използвани от Google Maps, и множество сензори, които наблюдават пътните условия. Тези елементи работят заедно, за да позволят на изпитваното превозно средство да се движи автономно по множество немаркирани пътища в щата Масачузетс. Превозното средство в състояние надеждно да засича пътя предварително на повече от 30 метра

Автомобилът, използван от екипа, е Toyota Prius, оборудван с редица сензори LIDAR и IMU. Изследователите на Масачузетския технологичен институт планират да представят доклад, който да обхваща тяхната система на Международната конференция по роботика и автоматизация през май.

MapLite използва сензори за всички аспекти на навигацията и разчита само на GPS данни, за да получи груба оценка на местоположението на автомобила. Системата задава крайна дестинация и това, което екипът нарича "местна навигационна цел", която трябва да се има предвид на сензорите за кола. След това сензорът за възприятие създава път за достигане до тази точка, като използва LIDAR, за да намери пътната лента.