Електромобилният гигант Tesla обяви финансовите си резултати за изминалото тримесечие и не е учудващо, че те бяха придружени с официалното отказване на компанията от целта й да произвежда по 5 хил. електромобила Model 3 седмично до края на 2017-а. Рекордните за компанията загуби от 671 млн. долара вървят ръка за ръка с огромните й производствени проблеми в Gigafactory. Новата цел на компанията е да достигне 5 хил. произведени бройки седмично в началото на 2018 г.
Производствените проблеми на компанията за първи път станаха ясни през октомври. Тогава се разбра, че Tesla е произвела едва 260 броя от Model 3 от премиерата на модела през лятото. В Twitter Илон Мъск оправда забавянето като "производствен ад" и "зацикляне", но според други източници проблемът се базира на използването на ръчно изработени части и неадекватна комуникация с доставчици.
След постигане на целта от 5000 автомобила седмично компанията е обещала на инвеститорите си да види с колко може да повиши производството. Но надали то ще достигне до това на NUMMI - автомобилостроителната фабрика във Фримонт, Калифорния, собственост на General Motors и Toyotta, - която произвежда средно по около 8300 автомобила седмично.
Нищо от това не трябва да ни изненадва. Още от самото си създаване Tesla редовно не спазва крайните си срокове, а в последно време чуваме за съкращения, огромно недоволство сред работниците й и дори документирани наранявания от 2016 г., директно свързани с амбициозните, но неизпълними производствени цели на компанията. След последните масови уволнения във фабриката във Фримонт и SolarCity, друга от компаниите на Мъск, срещу Tesla са заведени няколко съдебни иска от бивши служители за "токсично работно място, пълно с тормоз и дискриминация", казват Verge и добавят, че Tesla отрича тези обвинения. Организацията United Auto Workers, която организира работниците във фабриката, пък наскоро подаде жалба срещу компанията заради последните уволнения, представляващи 2% от цялостната работна сила на фабриката, или около 700 души.