Според слух, публикуван от China Times и забелязан от анализатора Дан Нистедт, Tesla ще използва производствения процес N3P (3nm клас) на TSMC за създаването на едно от следващите поколения хардуерни устройства за пълно самоуправление (FSD). Ако информацията е точна, Tesla планира да използва производствен възел от неавтомобилен клас за своята FSD система върху чип (SoC) или система в пакет (SiP).
Процесът N3P на TSMC е авангардна производствена технология, която предлага висока производителност, висока плътност на транзисторите и относително по-ниска мощност. За взискателни процесори, като например FSD хардуера на Tesla, N3P може да бъде точно това, което е необходимо. Съобщава се, че няколко компании са се ангажирали да използват производствените възли, така че Tesla няма да бъде сама. Но има една уловка по отношение на N3P и FSD чиповете: кога точно Tesla планира да използва тази технология?
В предишен доклад се посочваше, че Tesla планира да използва технологията N4 на TSMC, за да изгради своята система на чип Full Self-Driving Hardware 4 в Аризона през 2024 г. Междувременно, тъй като TSMC е трябвало да отложи производството в своята фабрика 21 за 2025 г., Tesla или е решила да прехвърли своя дизайн на FSD 4 към N3P и да го направи в Тайван, или да забави производството на FSD 4 хардуера в САЩ с шест или повече месеца. Може би компанията подготвя и платформа FSD 4.5 или дори FSD 5.0, която ще използва N3P, но това са спекулации.
Тъй като информацията за използването от Tesla на технологията N4 или N3P на TSMC идва от неофициален източник, тя трябва да се приема с известна доза скептицизъм. Междувременно трябва да се отбележи, че нито N4, нито N3P са предназначени за автомобилни приложения. Вместо това TSMC ще предлага технологиите N5A и N3A, предназначени за автомобили.
Технологичният процес N5A на TSMC е квалифициран за стандартите AEC-Q100 Grade 1 и е известен със строгите си критерии за качество и надеждност на чиповете. SoC, отговарящи на изискванията на AEC-Q100 Grade 1, трябва да функционират при екстремни температури от -40 до +150 градуса по Целзий и да преминат през множество тестове за надеждност и издръжливост, за да се гарантира дългосрочна работа при тежки условия. Освен това N5A се придържа към изискванията на ISO 26262 за функционална безопасност и IATF16949 за управление на качеството, предотвратяване на дефекти и намаляване на отклоненията. N3A на TSMC ще следва стъпките на N5A по отношение на качеството, надеждността и дълготрайността.
За да усъвършенства производствените си възли N3 и N5 за приложения от автомобилен клас, TSMC трябваше да модифицира и двете технологии, така че е невъзможно да се използват IP от N3 или N5 за технологиите N3A и N5A, поради което би било странно Tesla да проектира FSD SoC или SiP на възли, които не са от автомобилен клас, ако планира да приеме подходящи възли по-късно.
Снимка: Unsplash
Виж още: Експерт твърди, че Алцхаймер всъщност може да не е мозъчно заболяване