Uber работи по свой модел скутер, който да се конкурира с тези на Lime, Bird, Scoot. Проектът е под контрола на Jump, фирма за споделяне на велосипеди, която Uber придоби през април за 200 милиона долара.
Малко е известно за хардуера и каква ще е разликата от съществуващите стандартни и електрически скутери. Единствената подробност засега е, че щабквартирата на инженерите на Uber и Jump ще бъде в Сан Франциско.
Докато скутерът е в процес на разработване, Uber трябва да се потруди да убеди градската управа от необходимостта му. Вчера Агенцията за градски транспорт в Сан Франциско даде разрешение за скутери на две компании, Skip и Scoot. Исканията на Bird, Lime и Spin, първите компании, които пуснаха скутери в града, бяха отхвърлени заедно с тези на Uber и Lyft. Управата на Сан Моника обаче е дала на Bird, Lime, Lyft и Jump 16-месечно разрешение за пилотна програма, започваща на 17 септември. Така, чрез Jump, Uber има поне един пазар, за да тества собственото си изобретение
Наемането на електрически скутери е изключително спорна тема. Те са евтини, позволяват на хората да избегнат традиционния трафик и да стигнат навреме до своята дестинация. Негативната страна е, че редовно биват изоставяни на тротоара, блокират входовете, а също и са лесна мишина за крадци, които искат да ги продадат за бързи пари. Тези проблеми са причината, поради която управата на Сан Франциско и Санта Моника е въвела целенасочено регулиране. Скутерите имат място в градовете ни, но към тяхната експлоатация трябва да се подхожда внимателно.