Пазарът на електрически автомобили започва да става все по-интригуващ. Все повече производители влизат в играта, а това само може да ни радва. Само през тази година очакваме страхотни неща като Jaguar I-Pace, който ще се появи още следващия месец, а за по-късно през годината Audi ни готви e-tron. Какво има в ръкава си Porsche? Отговорът е Mission E. Това е изящен модел с 4 врати, който обещава мощност от 600 к.с. и пробег от 500 км с едно зареждане на батериите. Концептуалният Mission E беше представен още през 2015 година, а сега станаха ясни малко повече подробности.


По думите на Стефан Векбах, който оглавява отдела за електромобили в Porsche, въпреки че Mission E няма двигател с вътрешно горене, все още ще се усеща като истинско Porsche. Според него фактът, че целият екип работи задружно по този проект, има основно значение и продуктът ще се хареса на клиентите, а и ще заслужи правото да носи емблемата на Porsche.

Въпреки че електрическите автомобили не са специалност на Porsche, компанията умее да се учи бързо. Доказателство е хибридът 919, който спечели състезанието на Льо Ман три поредни пъти - между 2015 и 2017 година. Определено немците имат потенциал да се борят с Tesla. Те обаче имат и още предимства. Електромобилите не са само мотор и батерии. Шаси, спирачки, интериор, екстериор - ето тук дългогодишният опит на Porsche може да блесне.

Дори спортните коли на Porsche винаги са били и практични, доколкото е възможно. Mission E не е изключение със своите 100 литра обем на багажника. Батериите се намират между двата моста, в средата на автомобила, но дори те са специално проектирани, за да има достатъчно място за краката на пасажерите.


По-важното, което научихме е, че Porsche, заедно с други членове на Volkswagen Group, ще изгради мрежа от бързозарядни станции из цяла Европа и САЩ. Вече е известно, че Mission E ще разчита на 800V архитектура, която позволява зареждане, достатъчно за 400 километра, за 20 минути. В рамките на Европа VW Group ще си партнира с външни фирми за осъществяване на проекта, докато в САЩ компанията ще работи изцяло сама.

Президентът на Porsche Cars North America Клаус Зелмер съобщи, че един от приоритетите на компанията ще е да снабди всички свои представителства (189 на брой) на територията на Щатите с 800-волтови зарядни устройства. За да оправдае очакванията на клиентите си, Porsche ще се стреми да изгради адекватна за техните нужди мрежа от зарядни станции из градовете и по магистралите. Все пак обаче с основен приоритет остава Европа и най-вече Германия, където компанията ще работи най-много за улесняване на своите клиенти.