Вече сме виждали Porsche и Audi да споделят части от своите автомобили. Най-ярки примери са Audi Q7 и Porsche Cayenne, които използват едно и също шаси, също както Q5 и Macan. Изглежда, че тенденцията ще се запази и при електрическите автомобили.
Двете компании, които са собственост на Volkswagen Group, ще се обединят в разработката на платформа за електрически автомобили, която ще бъде използвана в няколко модела от 2021 година нататък. Audi вече има план за два седана и два кросоувъра, докато за Porsche се знае, че ще произведе първия си модел с тази платформа в същия завод, в който произвежда Porsche Macan. Това не означава, че задължително ще видим електрифицирана версия на Macan, но ни навежда на мисълта, че няма да е и спортно купе.
Защо се работи по този проект? За пари, разбира се. Изпълнителният директор на Porsche Оливър Блум споделя в интервю пред Stuttgarter Zeitung, че би струвало с 30% повече за всяка компания, ако трябва сама да разработи своя платформа за електрифициран автомобил. Президентът на Audi Руперт Щадлер допълва, че би струвало няколко милиарда евро, за да се разработи такава платформа преди 2025 година.
Разказаното дотук не означава, че ако всяка от компаниите има отделни собствени нужди, няма да направи собствен проект. И така Mission E остава основен приоритет на Porsche, като се очаква всички спортни автомобили на марката да бъдат със собствена платформа.