Volvo въведе редица важни функции за безопасност в своите превозни средства през годините, включително първия триточков предпазен колан през 1959 г. Но сега компанията е разработила нещо малко по-технологично под формата на това, което нарича първата в света радарна система за интериора на автомобили.

Новата радарна система на Volvo, предназначена да дебютира на предстоящия флагмански електрически SUV EX90, е проектирана да наблюдава както кабината, така и багажника на превозното средство, за да предотврати заключването на колата, докато някой все още е вътре. Идеята е да се предпазят от ситуации, при които домашни любимци или деца могат да бъдат неволно хванати в капан в кола в горещ ден, като колата излъчва напомняния, ако разпознае, че все още има пътници вътре, когато е заключена. Освен това климатичният контрол на автомобила може да бъде настроен да остане включен, ако бъде открит пътник, което допълнително намалява риска от топлинен удар.

Докато мисълта да оставите домашен любимец или дете в кола в горещ ден е невъобразима за повечето хора, това може да се случи на всеки. В своето прессъобщение Volvo цитира статистика от САЩ, където повече от 900 деца са трагично загинали поради хипертермия от 1998 г. насам.

Старши технически специалист на Volvo за предотвратяване на наранявания Лота Якобсон казва: „Никой не избира да бъде разсеян или уморен, но знаем, че може да се случи. Всички сме хора и разсейването е факт от живота. С помощта на авангардна технология ще ви подкрепим, когато не сте в най-доброто си състояние, и ще ви помогнем да избегнете случайно изоставяне на членове на семейството или домашни любимци“.

За да покрие възможно най-голяма част от вътрешността на EX90, Volvo казва, че ще използва множество радари, разположени в горната конзола на автомобила, монтирани на покрива лампи за четене и в багажника, които могат да открият супер деликатни движения. За съжаление няма да получим по-подробна представа за това как наистина работи новата радарна система за интериора на Volvo, докато EX90 не бъде официално представен на 9 ноември. Но като се има предвид, че новата функция ще бъде стандартна за предстоящия EV на компанията (където е разрешено от регламента), се надяваме подобни системи да станат основно оборудване на повече автомобили и марки в бъдеще.

Снимка: Volvo

Виж още: Новата е-кола на Volvo не потегля, ако установи, че сте подпийнали