Xiaomi обяви своите планове за навлизане в бизнеса с е-коли едва през март, но компанията вече има големи амбиции. По информация на китайската агенция за икономическо развитие Beijing E-Town, Xiaomi ще построи фабрика за е-коли в столицата, която има капацитет за производството на до 300 000 коли годишно. Заводът ще бъде построен на два етапа и трябва да започне масово производство през 2024 г.

Освен това Xiaomi ще разположи своите подразделения за развойна дейност и продажби, както и централата си на бизнеса с е-коли в Пекин. Компанията вече планира да използва своята мрежа от търговски обекти, за да подпомогне популяризирането на автомобилите си.

Пред автомобилната стратегия на Xiaomi все още има много въпросителни, включително такива, свързани с първоначалните модели и присъствието на компанията на световния пазар. Xiaomi възнамерява да инвестира еквивалента на 10 милиарда долара в бизнеса си с е-коли през следващите 10 години, но досега не е дала повече информация извън това. Фабриката в Пекин вече подсказва по-конкретни намерения – тя показва, че Xiaomi наистина възнамерява да се превърне в сериозен, макар първоначално малък по размер производител на е-коли,  който се конкурира не само с китайски марки като Nio и Xpeng, но и с големи чуждестранни имена като Tesla.  

Снимка: Pikrepo

Виж още: Анализатор: Колата на Apple трябва да е услуга за споделено пътуване, а не продукт