Да си говорим откровено и директно – всеки бизнесмен, собственик на малка или средна фирма или просто отговорен мениджър през последната седмица е подложен не само на напрежението от мислите за бъдещето на бизнеса си, но и от належащата дилема „Да освобождавам ли служителите или не?“. И ако, надявам се, не е решил да ги уволни, а е взел разумното решение – евакуация в хоум офиса, то пред него се отварят още други за решаване.
И отново откровено – няма да коментирам отделните дилеми, а само най-важния за самия бизнес въпрос: сигурността. „Как да пуснем всичките си служители да работят от къщи, да им дадем подходящ достъп до всички ресурси в офисната мрежа, с какво да се свързват, какви устройства да използват, да създаваме ли нови политики за сигурност…“ И още десетки въпроси, чието задаване можем просто да избегнем, решавайки бързо проблема само с един разумен ход – пълно доверие към някоя от готовите платформи за отдалечен, контролиран и сигурен достъп, създадени специално за целта.

Следващите две предложения за улеснен достъп към офисната мрежа могат наистина да решат много от проблемите ви бързо и елегантно. Не губете време и пари в инвестиции за скъп хардуер, експерти и сложни процедури. Как точно да направите това, ще ви разяснят от Асбис България. Информация за продуктите за отдалечена работа може да намерите на този линк.

А сега ето и най-важната информация за тези две решения, които ще преместят офиса ви у дома, без никакви притеснения за сигурността!

 

BlackBerry Desktop

Може би свързвате името на тази компания с мобилните телефони от близкото минало, онези солидни бизнес телефони със сериозна клавиатура, създадена за улеснено писане? Но тя получи своята популярност не само заради клавиатурата, а и заради сериозните си нива на сигурност в комуникациите, оценени високо от бизнеса.
Днес BlackBerry е компания, която продължава да предлага изключително сериозни продукти за сигурност. И на фона на разрастващата се световна пандемия от COVID-19 тяхното внимателно разработено предложение за максимално улеснен и сигурен достъп до всички офисни ресурси (файлове, приложения, контакти) се оказва наистина полезно. Защото не само улеснява отдалечената работа от всякакви лични устройства (компютри, лаптопи, смартфони), но го прави по начин, изключващ възможността за хакерски пробиви или разпространение на зарази от домашния ви компютър в офисната мрежа.

Максимална сигурност и скорост на работа

Но какво представлява BlackBerry Desktop? Най-общо казано, това е бърз и лесен начин да осигурите за всичките си служители сигурен достъп до служебния имейл, файлове, сървъри и услуги директно за техните лични (некорпоративни устройства), работещи под Windows 10 или MacOS. Тази стратегия на работа се нарича BYOC (Bring-Your-Own-Computer) и позволява носенето и употребата на собствения ви компютър за работни цели без притеснения за сигурността. На всичко отгоре по този начин може да предоставите достъп до информацията не само на отдалечени служители, но дори на фрийленсъри или външни партньори!

BlackBerry Desktop е софтуерна платформа, следователно ще спестите време и разходи за нов хардуер, софтуер и хора, които да се грижат за него. Към момента е с разширен до 60 дни trial период, за да можете да я тествате преди закупуване. Интегрира се лесно с Microsoft Office или Microsoft 365, използвайки HTTP протокола (вашия браузър) и по този начин не е нужно да изграждате сложни и скъпи VPN връзки и виртуални десктопи (VDI). Спасявате се и от трудните за издаване и настройка сертификати, бавенето при прилагане на политики, а самата оторизация и достъп могат да стават чрез SSO (Single-Sign-On). Това е изключително модерен и удобен начин, чрез който само след една единствена оторизация получавате достъп до всички разрешени от IT администраторите ресурси. За да е всичко още по-сигурно, може да се използва и мултифакторно удостоверяване (2FA) – начин за потвърждаване на идентичността ви, чрез още едно устройство, например смартфон, чрез който получавате допълнителен код за въвеждане. По този начин, дори случайно някой хакер да знае основната ви парола, той пак не може да влезе в системата, защото трябва да е откраднал и смартфона ви.

Лесна инсталация и старт на работа

Все повече модерни приложения започват да се разпространяват във вид на т.нар. контейнери - така се предлага и BlackBerry Desktop. За да не се впускаме в подробни обяснения, представете си, че това е нещо като миниатюрна, орязана от всички излишни неща и виртуализирана операционна система (Linux), в която вече е инсталирана и предварително настроена самата платформа. Купувайки я, вие изтегляте контейнера във вид на ISO пакет, който след това трябва само да стартирате във виртуалната среда, която ползвате (VMware, Hyper-V, AWS). Това става за броени минути, след което приложението вече е активно и готово за работа, а за вас остава единствено да го настроите според вашите желания. Пести се време, хардуер и много пари!


Но как добавяте нови служители към BlackBerry Desktop? Системният ви администратор трябва да му изпрати един ключ за достъп и когато служителят го въведе, трябва просто да се логне към приложението на BlackBerry от собствения си компютър и да работи с офисната си информация. Да, толкова е лесно! А най-интересното е, че ако например сте разрешили временната работа (за месец-два) на някой външен изпълнител, след като договорът му изтече, IT администраторът лесно може да изтрие всички корпоративни данни от устройството дистанционно, без да се грижи за каквито и да е сложни процеси по изтриване и забрани за достъп.

До какво имат достъп потребителите?

Те могат безопасно да работят с всички корпоративни инструменти и облачни приложения по всяко време и от всяко устройство по свой избор. Напомням отново, че се поддържа Windows 10 и MacOS, а най-хубавото е, че потребителите имат същия набор от възможности, които биха имали с традиционния си корпоративен компютър. Ето ги накратко:


 

 

SonicWall SMA 500v

Прочитайки това име, вероятно си представяте някакъв сложен, скъп и футуристично изглеждащ хардуерен звяр? Не, това е едно от най-гъвкавите, леки, мощни и бързи за инсталиране решения за сигурност, което могат да си позволят фирми и организации, решили да използват услугите на служителите си, работещи от своя дом. Тенденцията за преминаване в режим на работа от къщи през последните години е все по-масова, а на фона на събитията от последните седмици е направо наложителна.
Но как вашата фирма да запази висока степента на сигурност? При отдалечен достъп до компютрите и сървърите в локалната и мрежа често може да се случи свързването на инфектиран с ransomware (криптовирус) или друга заплаха потребител, който несъзнателно да я разпространи в офисната мрежа. И така не само да загубите време за възстановяване, но и значителни суми пари, а дори… бизнеса си!
Точно тук идва отговорът - решението на SonicWall, което в случая отново е софтуерно – т.е. спестяващо пари, време за въвеждане в употреба, поддръжка и т.н. SMA 500v (буквата v в името указва, че това е виртуален appliance) е създаден така, че да може да се „включи“ във вече съществуващата ви виртуална инфраструктура (VMware или Hyper-V) буквално за „нула време“.

Но как SMA 500v ще улесни работата от къщи?

Сама по себе си вашата работа няма как да бъде свършена от някой друг, дори той да е умно устройство. По-скоро улеснението за домашния служител е по отношение на липсата на сложни методи за достъп и сигурност, забавянията, свързани с оторизация и автентикация, намаляване на скоростта на работа при някои начини за отдалечен достъп и др. Всъщност SonicWall SMA е много надеждно решение за достъп до корпоративната ви мрежа, позволяващо да „влезете“ в нея от всякъде и с всякакво устройство, без да се притеснявате. Това е принципната идея за BYOD (Bring-Your-Own-Device), възможността да ползвате ваше устройство, каквото и да е то, за достъп до офисната информация. Унифицираният достъп до всички локални и облачни ресурси е по всяко време, от всяко приложение, но винаги имате контрол кой получава този достъп – чрез подробни политики.
По-важното обаче е не толкова самият достъп – него можете да осигурите и с други методи. Ключовият плюс на SMA 500v е в многократно по-добрата сигурност за офисната мрежа. Той предотвратява всякакви възможни атаки от злонамерен софтуер чрез сканиране на всички файлове, качени в мрежата с Capture ATP Sandbox. За сигурността се грижат още специален Web Application Firewall (защита от уеб-базирани атаки), DDoS и ботнет защита, Geo IP – географско разпознаване на адреси и блокиране, както и сигурен HTML5 достъп (без нужда от инсталиране на агенти в компютъра ви). А цялостният процес по достъп, защита и моментно състояние може да се следи чрез мониторинг в реално време.

Какво представлява?

Ако се прочели внимателно текста по-нагоре (за BlackBerry Desktop), ще си спомните, че съвременните решения често се предлагат като виртуални устройства със специфична роля (Virtual Appliance). И в този случай, снабдявайки се с лиценз за SonicWall SMA 500v, ще получите пакет, контейнер от мини операционна система с вече инсталирано и конфигурирано приложение, който можете не само бързо да стартирате в IT инфраструктурата си, но и да подсигурите по отношение на достъпността (HA или High Availability). Или накратко казано – ако искате, можете лесно да повишите отказоустойчивостта му, като просто стартирате две или повече такива устройства в клъстер, а при евентуалното отпадане на едното, другото бързо да поеме работата му.
Ето и още техническа информация – SMA 500v може веднага да се стартира върху вече съществуващ ESX/ESXi (VMware) хост или Hyper-V сървър, като предлага едновременната работа (сесии) на до 250 потребителя. Това число е достатъчно за повечето малки и средни фирми в България, но ако ви е нужно виртуално устройство с възможност да поеме над 250 потребителя, налице е моделът SMA 8200v. Скоростта на криптираната мрежова SSL-VPN връзка при максимално натоварване е 186 Mbps, фактор, който трябва да се отчита, защото все пак криптирането и мониторингът на потока данни в реално време са изключително тежки и сложни задачи. За да работи приложението, трябва да сте заделили 1 процесорно ядро и 2 GB памет (RAM и още толкова дисково пространство), а операционната система, под която работи, е, разбира се, Linuх.

Колко струва и как се инсталира?

Решението на SonicWall може да се закупи, изтегли и монтира за кратко време, а цената му варира според броя лицензи. Минималният брой потребители започва от 5, но ако са ви нужни повече от 50 клиенти и се лицензирате за 1 или 3 години, ще получите SMA 500v напълно безплатно, спестявайки $535 без ДДС! Вариантите и възможностите за лицензиране са много гъвкави, като могат да включват периоди от 1 до 3 години, както и стандартен или 24x7 съпорт. Затова, ако се интересувате от тази платформа, не губете време – свържете се с АСБИС България (Константин Коцев), за да получите най-бърза и точна информация!