Mercedes-Benz представи множество електрически превозни средства на изложението IAA Mobility, провело се в Германия, включително първото си високопроизводително EV с марка AMG, седан и концепция за SUV от G-класа. Всичко това е част от амбицията на компанията да стане изцяло електрически автомобилен производител до края на десетилетието.

Mercedes вече започна да произвежда изцяло електрическия EQS: високобюджетен и елегантен флагман, който трябва да бъде електрически аналог на S-класата. На IAA Mobility Mercedes има за цел да покаже следващите си големи ходове на EV пазара.

По-рано тази година автомобилният производител изложи своя план за 40 милиарда евро за преминаване към изцяло електрическо задвижване: цел, която ще подтикне компанията да стане по-вертикално интегрирана, да обучи работната си сила и да осигури батериите, необходими за захранване на продуктите ѝ. Още през 2017 г. Mercedes заяви, че ще електрифицира - което означава газов хибрид, plug-in хибрид или електрически акумулатор - цялата си гама до 2022 г. Германският автомобилен производител също така обяви през юли, че до следващата година ще предлага електрически превозни средства с батерии във всеки сегмент, който покрива.

Mercedes има за цел да пусне три електрически платформи през 2025 г., които ще бъдат в основата на всичките му нови превозни средства. Така наречената му MB.EA ще се използва за неговите средни до големи леки автомобили, докато AMG.EA ще подкрепи представянето на автомобилите Mercedes-AMG, а VAN.EA ще бъде специална архитектура за електрически леки миниванове и леки търговски превозни средства. Компанията вече обяви своята „електрическа първа“ компактна автомобилна платформа, известна като MMA, която ще бъде пусната в автомобилите до 2024 г.

„Промяната към производство на електромобили набира скорост, особено в луксозния сегмент, където присъства Mercedes“, каза Ола Келениус, ръководител на Mercedes Benz, докато обяви подробностите за новия EQE. „Ето защо ускоряваме плановете от „първо EV“ до „само EV“. Следващата година ще имаме опции за електрическо захранване с батерии във всеки сегмент, който обслужваме, а до 2025 г. ще имаме поне една електрическа алтернатива за всеки модел, който правим.“

Той каза още, че автомобилният производител има за цел да продаде един електромобил на всеки два автомобила Mercedes по пътя си към изцяло електрически автопарк, когато пазарните условия позволяват това, до 2030 г.

Mercedes-Benz EQB

Кросоувърът, който Mercedes разкри по-рано тази година, се появи на събитието на автомобилния производител в Мюнхен. И този път той сподели още няколко подробности, включително, че ще дебютира в САЩ през 2022 г. и ще стартира в Европа и Китай в края на тази година.

EQB ще бъде първият сериен автомобил с електрическо задвижване, произведен от завода в Кечкемет в Унгария. Превозните средства за китайския пазар се произвеждат в Пекин. Когато EQB пристигне в САЩ, той ще се предлага в два варианта. Компактният SUV ще стартира първо като EQB 300 4MATIC с 168 kW, или 255 к.с., а след това като EQB 350 4MATIC с 215 kW, или 288 к.с. И в двата случая обхватът ще бъде около 419 километра, или 260 мили, което е малко по-малко от останалите модели, разкрити в неделя. Автомобилният производител казва, че ще последва версия за дълги разстояния, както и модел с предно задвижване.

Електрическото задвижване става с компактен, интегриран агрегат, състоящ се от електродвигател, трансмисия с фиксирано съотношение с диференциал, охладителна система и силова електроника. За предния мост се използва асинхронен двигател.

Компактният EQB се предлага стандартно с пет места, но може да се трансформира в седемместен, ако имате голямо семейство и се нуждаете от допълнително пространство.

 

Mercedes-Benz EQE350

Седанът EQE е отговорът на автомобилния производител за всеки, който искаше водещата EQS, но не може да си я позволи. Той ще има един електромотор, който ще произвежда 288 конски сили. За статистиката, това е с 41 к.с. по-малко от EQS. Батерията от 90 kWh осигурява пробег от около 660 километра и може да добави допълнителни 250 километра в рамките на 15 минути с използването на специално бързо зареждане. При дебюта на пазара ще бъде пуснат и втори модел с различни вариации, но Mercedes не обяви повече подробности.

Много от функциите на EQS се появяват в малкия му брат, като усъвършенствана система за подпомагане на водача, предни врати, които се отварят автоматично, и интелигентно управление на задния мост. Развлекателната система MBUX Hyperscreen, свързана с много екрани, се предлага като опция. Въпреки малко по-малкия си корпус EQE има и просторен интериор, с 27 мм повече място за раменете на предната седалка, 65 мм по-висока позиция за сядане и 80 мм по-голяма обща дължина на кабината от сегашната Е-класа.

EQE е четвъртият EQ автомобил на автомобилния производител, който ще бъде представен тази година и скоро ще бъде последван от SUV версии на EQS и EQE. Производството ще бъде в Бремен за световния пазар и в Пекин за китайския пазар, а глобалната премиера ще започне в средата на 2022 г.

 

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

Пригответе се за мощност и производителност. AMG EQS е първият електрически модел на AMG, базиран на EQ архитектурата. Произведен в Афалтербах, той е предназначен да въплъти перфектната комбинация от превозно средство с нулеви емисии, което има мощност, изискан външен вид и предлага страхотен лукс. За да подобри това усещане, колата е изградена със специален хардуер със звукова система, така че колата да може „да пее“ със специфичния и добре познат шум, докато се движи, придавайки на тези вътре и извън колата автентично AMG усещане.

AMG EQS разполага с два AMG електродвигателя, предлагащи обща мощност от 484 kW, или 658 к.с. Използването на функцията „състезателен старт“ ще осигури 560 kW, или 761 к.с., както и 1020 nm въртящ момент, което ще ви позволи ускорение от 0 до 100 километра за 3.4 секунди и максимална скорост от 250 километра в час.

Рекуперативна спирачна система изпраща енергия обратно в акумулатора, който има общо 108 kWh капацитет за съхранение, осигурявайки пробег от 580 километра. Автомобилът е оборудван и за бързо DC зареждане с над 200 kW мощност.

AMG EQS се произвежда във въглерод-неутралната „Фабрика 56“ в завода на Mercedes-Benz в Sindelfinge извън Щутгарт. Mercedes планира да пусне този автомобил на пазара в края на 2021 г.

 

Mercedes Concept EQG

EQG е електрическо офроуд концептуално превозно средство от серията G-classe, допълнено със силния характер на 4×4 и с прогресивния лукс на моделите EQ. Автомобилният производител не предостави много подробности за EQG, защото все още има време преди влизането му в производство, но ето какво знаем засега: той идва с четири електрически двигателя, които имат „много мощност“ и са разположени близо до колелата, така че те могат да бъдат индивидуално контролирани. Има и нов заден мост и двустепенна скоростна кутия за шофиране по и извън пътя.

Това шофиране извън пътя ще бъде изпитано на тестовата писта на Mercedes на високата 1445 метра планина Шьокл в Грац в края на развитието му като сериен модел.

 

Mercedes Maybach Concept

Този концептуален SUV ще бъде първият изцяло електрически Maybach в дългогодишната история на доста традиционния автомобил. EQS на Maybach има класическите характеристики на моделите от старата школа, комбинирани с прогресивната технология на задвижване на гамата EQ. Интериорът от бял пиано лак изглежда изключително елегантен и приканващ към луксозно и незабравимо пътуване. Той е създаден да бъде удобно място за работа или почивка.

Моделът трябва да излезе на пазара през 2023 г., но Mercedes заяви, че ще представи платформата за предстоящите SUV още през следващата година и ще има очакван пробег от около 600 километра.

Моделите на гиганта отразяват новите реалности на автомобилния пазар. В Мюнхен практически нямаше премиери, различни от електрически и хибридни превозни средства. От Audi и BMW през VW до Renault и тяхната Dacia - всички изглеждат готови да прегърнат електрическото бъдеще. А това го прави и адски интересно.

Снимки: HiComm

Виж още: NASA надзърна в сблъсъка, който ще доведе до гибелта на нашата галактика