Производителите на автомобили влагат доста усилия около изкуствените звуци, които техните електромобили трябва да издават, и Audi не е изключение. Германската компания разясни подробно как е създала звука за серийния E-Tron GT, отбелязвайки, че това е доста комплексен процес.

Звуковите инженери на Audi са използвали 32 отделни елемента, комбинирани със специален софтуер. Специфичният звук идва от пластмасова тръба с прикрепен към нея вентилатор, която произвежда нисък басов звук, отговарящ на спортната природа на колата. 

Според Audi най-голямото предизвикателство се крие в това да се намери звук, който е едновременно приятен за ухото, но и нещо, с което можете да живеете всеки ден. Могъща звукова експлозия може да е вълнуваща за кратко, но със сигурност не е приемлива за ежедневни пътувания. Освен това колата на Audi не трябвало да използва същия звук като при Porsche Taycan, въпреки че двете подразделения са споделяли някои технологии. 

Ако сте сред най-нетърпеливите за Audi E-Tron GT, няма дa сe наложи да чакате дълго, защото серийното производство започва в края на годината, макар и в ограничени количества. 

Звукът е задължителен както за да известява пешеходците, така и за да дава на хората в кабината усещане, че са в кола.

Снимка: Audi

Виж още: "Смъртта може да почака" наистина ще чака чак до 2021 г.