Авторите на новото транспортно средство го наричат първия в света „търкалящ  се смартфон" (Rolling Smartphone) със система за жироскопнa стабилизация, тъй като освен основното си предназначение той предоставя и достъп до интернет. Това умение по съвременните стандарти не впечатлява кой знае колко, но така или иначе електрониката не е онова, което заслужава особено внимание в това странно на външен вид возило.

Жироскопна конструкция

Американската компания Lit Motors разработи двуместен закрит електрически мотоциклет, носещ кратката абревиатура C-1, който засега съществува единствено като макет в естествени размери.  
Онова, което впечатлява в конструкцията му, са двата маховика, разположени в дъното на  возилото, като теоретично те трябва да придават отлична стабилност по време на път, използвайки жироскопния ефект. Интересното е, че  според конструкторите C-1 може да стои изправен вертикално доста дълго без никаква опора, дори докато се качваме или слизаме от него.

Въплъщение на една 100-годишна идея

C-1 се явява въплъщение на една стогодишна идея, реализирана по модерен начин. Визираме интереса към стабилизираните с маховик двуколесни автомобили, който започва с „жироавтомобила" на Шиловски през далечната 1912 година. Не е ясно дали основателят и президент на Lit Motors Дейниъл Ким е запознат точно с този старинен предшественик на C-1, но екипът му се е постарал да отчете всички грешки от миналото, споходили многобройните такива проекти, нито един от които не е успял да направи революция в транспорта досега. Създателите на предишните двуколесни прототипи с маховици, осигуряващи вертикално положение на конструкцията, по думите на специалистите не са обърнали достатъчно внимание на движението им с по-висока скорост. Ким и неговите колеги са се постарали да решат този проблем. В C-1 маховиците са закрепени в подвижно окачване, като цялата система се управлява от електроника. Освен задачата да поддържат в равновесие машината, в това число и при повреда, маховиците в новото транспортно средство играят ролята на буферни кондензатори на енергия. При натоварване на C-1 масивните дискове задвижват два неголеми генератора, а при свободен режим жироскопите отдават част от своята енергия за захранване на бордовата мрежа.
C-1 се задвижва от два електромотора, разположени в основата близо до колелата, като общата им мощност достига 40 kW. Максималната скорост на C-1 би трябвало да превишава 190 км/ч. Що се касае до основния източник на енергия, предвидено е това да са химични акумулатори, вероятно литиеви.
Всъщност LitMotors планират да създадат две версии на „жироциклета" за развиващите се страни и не толкова богатите клиенти, американците имат намерение да предложат малко по-евтин модел с 4 до 6 kWh батерии, докато по-скъпата версия ще е с 8 - 10 kWh батерии. В последния случай запасът от енергия ще е достатъчен за 240 - 355-километров пробег, което е повече от достатъчно за ежедневното каране из града.

Първата пробна серия на  C-1 би трябвало да се появи на пазара в края на 2013 година с цена от около 24 хиляди долара, а в края на 2014 година от Lit Motors планират да започнат серийно производство, като цената му ще падне до 16 хиляди долара.