Поредната професия може да се окаже застрашена от изкуствения интелект и технологиите – тази на дизайнерите. Аmazon са разработили алгоритъм, който може да създава дизайн на дрехи, като анализира множество изображения и после прилага „наученото“ в създаването на изцяло нови модели. Koмпанията отдавна изразява силния си интерес към модата и желанието си да се превърне в най-добрия „онлайн магазин за дрехи“, затова тази крачка не е особено изненадваща.

Алгоритъмът е разработен от Amazon Lab 126 и използва техника, наречена генеративна конфликтна мрежа (GAN) – нов метод в областта на изкуствения интелект, в който две невронни мрежи се противопоставят една на друга. Той се учи от чисти данни, събира ги и извлича от тях визии и стилове, от които после разработва собствени идеи. Може да следи и трендове в Instagram, Facebook и да събира модни изображения от интернет, както и генерирани от новите камери Echo Look на компанията. Лесното създаване на дрехи и създаването им впоследствие, както и предлагането им на конкурентни цени може да доведе до бум на продажбите на дрехи за Amazon.