Южнокорейски институт предложи за патент електронен плакат, на когото всеки човек да може да въвежда своята реклама чрез допир. Необходимата информация се предава например чрез мобилен телефон и се пренася с радио вълни, с помощта на тялото. Концепцията за това пренасяне носи името Body Area Network (BAN) и използва като носител човешката кожа.

Body Area Network e позната от телемедицината, при която тази техника на пренасяне се използва, за да могат да се доставят данни за кръвното налягане, пулса или резултати от EKГ в медицинската система. Освен това чрез нея може да се отчете състоянието на импланти. Използваната честота е настроена спрямо човешкото тяло и има много слабо излъчване, тъй като се използва преди всичко в медицинската област, в която личните данни трябва да бъдат запазени. Въпреки че тази технология е разработена в средата на 90-те години, все още няма особено комерсиално приложение.

Корейските учени обаче решиха да използват тялото като посредник при пренасянето на данни на приемник, който в този случай се оказва билборд. Мобилният телефон предоставя на разположение информация за личните интереси, дейности и местоположение. В зависимост от какъв характер са те, системата изработва подходяща реклама. Подготвя и разработване на т. нар. обратна връзка, която да позволи свалянето на реклами от интерактивни постери на телефона.

Създателите на този проект искат да провокират хората да използват личната реклама, като им предоставят и безплатно сваляне на музика и клипове. Интерактивната реклама ще бъде използвана преди всичко на спирки на градския транспорт. Докато човек чака автобуса или влака, спокойно може да анонсира себе си върху интерактивното табло.

Текст: Любена Антонова

Тагове: