Ще има ли "втори живот" за маркетинга на реални продукти във виртуалния свят Second Life? Този въпрос стана актуален, след като няколко водещи компании направиха или се готвят да направят стъпки към популяризирането на своите марки в създадената от Linden Lab виртуална вселена.

Последният пример в тази насока е рекламната инициатива Junkyard Blues за популяризиране на Nestea - марка на Coca-Cola. Прави впечатление, че в обособеното от компанията рекламно пространство в рамките на Second Life преобладават зелени и сини цветове, хармонизиращи с новата политика на компанията за налагане на природосъобразен имидж.

Интересното е, че Coca-Cola беше сред първите компании, които влязоха в най-популярния виртуален свят Second Life, по време на първата вълна на корпоративен интерес. Ще припомним обаче, че в последствие много от водещите бизнес играчи се отдръпнаха от тази среда, притеснени от невъзможността да регулират случващото се там. Триизмерната платформа гарантира почти пълна свобода, позволяваща на потребителите да влизат в магазините голи, да симулират ядрен взрив в търговски обекти, да се дуелират в тях с виртуални светлинни мечове или просто да се държат непристойно. На много бизнес организации тази свобода им дойде в повече, а Coca-Cola извади уеб сайта virtualthirst.com извън Second Life.

Днес обаче "жителите" на компютърно генерираната вселена вече наброяват повече от 13 милиона, а подобна таргетирана аудитория е мечта за всяка компания. Експертите вече говорят за нова маркетингова вълна.

Тагове: