Последният пример в тази насока е рекламната инициатива Junkyard Blues за популяризиране на Nestea - марка на Coca-Cola. Прави впечатление, че в обособеното от компанията рекламно пространство в рамките на Second Life преобладават зелени и сини цветове, хармонизиращи с новата политика на компанията за налагане на природосъобразен имидж.
Интересното е, че Coca-Cola беше сред първите компании, които влязоха в най-популярния виртуален свят Second Life, по време на първата вълна на корпоративен интерес. Ще припомним обаче, че в последствие много от водещите бизнес играчи се отдръпнаха от тази среда, притеснени от невъзможността да регулират случващото се там. Триизмерната платформа гарантира почти пълна свобода, позволяваща на потребителите да влизат в магазините голи, да симулират ядрен взрив в търговски обекти, да се дуелират в тях с виртуални светлинни мечове или просто да се държат непристойно. На много бизнес организации тази свобода им дойде в повече, а Coca-Cola извади уеб сайта virtualthirst.com извън Second Life.
Днес обаче "жителите" на компютърно генерираната вселена вече наброяват повече от 13 милиона, а подобна таргетирана аудитория е мечта за всяка компания. Експертите вече говорят за нова маркетингова вълна.
Коментари (0)