Ако все още някой вярва, че дигиталното разпространение на музика е тенденция и добрите стари физически носители ще се завърнат, последната статистика на IFPI (Международна федерация на фонографската индустрия) има важни новини.

През 2014 г. за първи път приходите от дигитална дистрибуция са изпрварили тези от CD-та. Докато първите са скочили със 7% до 6.85 милиарда долара, вторите са загубили 8% и отбелязват 6.82 милиарда долара. Един от най-големите победители е Spotify, чиято услуга отбелязва 40%-ов годишен скок и приходи от 1.57 милиарда долара.

52% от дигиталните приходи все още идват от стандартно купуване на музика, но стриймингът вероятно ще го изпревари до няколко години. Приходите от продажба на музика са се свили с едва 0.4% на фона на 2013 г. и сега са 14.97 милиарда долара. В сравнение, през 1999 г., преди масовото навлизане на интернет в домакинствата, са били 40 милиарда долара.

А смятате ли, че платеният абонамент на YouTube има шанс да успее?