Apple се радва на все по-високи продажби и силен потребителски интерес в Китай, посочват финансовите резултати на компанията. В първото тримесечие на тази година Apple отвори пет нови магазина на територията на страната, а до настъпването на 2016 г. се очаква тази бройка да нарасне до 40. Този ход със сигурност е успешен — Китай вече е вторият най-голям пазар за Apple след Северна и Южна Америка. Приходите на компанията от продажби в страната възлизат на 16.823 милиарда долара, което е със 71% повече от миналата година.
Приходите от приложения в App Store пък са скочили със 100%. Разработчиците от Китай са получили общо повече от 5 милиарда долара, половината от които през последната година. Противно на очакванията на много анализатори, продажбите на iPhone не отслабнаха след първоначалната вълна на интерес — дори напротив, търсенето се засилва, а във фокуса на повечето потребители са последните модели. Тенденцията вероятно може да бъде обяснена с новоформираната в Китай средна класа, която се интересува от високотехнологични джаджи и продукти, които показват социален статус. “Наистина вярваме в Китай”, сподели Тим Кук на съобщаването на финансовите резултати, “това е невероятен пазар”.
Знаете ли какви са “огромните промени”, които Apple планира за телевизията?