Мениджъри на Toyota Motor Corp. ще си купят нови автомобили с марката Toyota доброволна инициатива с цел засилване на продажбите и подкрепа на компанията в условията на глобалното икономическо забавяне, съобщи говорител на най-големия японски производител на автомобили, цитиран от AP.

Ходът доказва, че времената са тежки за Toyota, която шокира Япония с прогнозата си за първа оперативна загуба от 70 години за фискалната година, която завършва на 31 март.

Идеята възниква за първи път миналия месец, като се разпространява във вътрешно писмо до около 2200 мениджъри от средно управленско ниво, които формират своеобразен клуб, казва говорителят на Toyota Юта Кага.

Никой няма да бъде принуждаван да си купи кола и всички са свободни да изберат какъвто модел пожелаят, стига да е Toyota, посочва той.

Бонусите на мениджърите на компанията вече се били намалени с 10%. Ще бъде намалено и възнаграждението на топ ръководителите, въпреки че засега точният размер на понижението не е определен.

Toyota намали броя на превозните средства, които очаква да е продала миналата година, на 8,96 млн. при първоначална прогноза за 9,5 млн. Компанията очаква нетна печалба от 50 млрд. йени (555 млн. долара), но оперативна загуба от 150 млрд. йени (1,66 млрд. долара) за фискалната година до края на март.

Тагове: