Учени успяха за първи път да телепортират йони на разстояние един метър. Припомняме, че до сега телепортация на обекти, притежаващи маса, беше извършвана на значително по-малко разстояние. Подробна информация за резултатите от експеримента може да бъде намерена на сайта на Обединения квантов институт (Joint Quantum Institute), а статия по темата е публикувана в списание Science.

Телепортираните частици са били в квантовото състояние, наречено q - бит, което е квантовия аналог на обикновен бит. За разлика от класическия си родственик обаче, q - битът може с голяма вероятност да се намира едновременно в две състояния (т.нар. суперпозиция). При това, според правилата на квантовата механика, измерването на частицата води до колапс на суперпозицията и преход към едно от двете състояния на обикновен бит (единица или нула).

В началото на експеримента състоянието на йоните на итербия е било известно, но с помощта на микровълнов импулс физиците са ги привели в суперпозиция. Непосредствено след това те са извършили телепортацията, записвайки квантовата информация и доказвайки, че тя се е преместила на метър разстояние.