В най-успешното тримесечие в историята на Apple продажбите на iPad отбелязват спад от почти 18% на годишна база, докато дялът на "ябълката" стига до 28.1% от 33.1% преди година. Това обаче не е негативна тенденция, с която Apple е уникална. При кръвния враг Samsung спадът е малко над 18%, като пазарният дял на компанията се смъква до 14.5% спрямо 17.2% преди година, по данни на IDC, цитирани от MacRumors.
Освен това данните показват, че световният пазар на таблети продължава да бъде на практика състезание между двете огромни компании. Следващите в класацията са Lenovo с 3.7 млн. доставени таблета, което е в пъти по-малко от 21.4 млн. на Apple и 11 млн. за Samsung. Въпреки данните за спад на годишна база в тримесечието се оказва, че в календарната 2014 таблетите всъщност отбелязват минимален ръст от 4.4%.
Въпреки това едва ли този сегмент ще претърпи сериозни промени в близките години. Това отбеляза и Тим Кук по време на обявяването на финансовите резултати на Apple миналата седмица. Въпреки това компанията му е оптимистична за продажбите си благодарение на партньорството с IBM от миналото лято. Освен това той отбеляза, че на пазари като китайския до 70% от продажбите са на хора, които за първи път си купуват таблет.
Вие имате ли таблет? Споделете в коментарите.