Вероятно си спомняте, че първото BlackBerry 10 устройство, Z10, успя да реализира сравнително добри продажби от над милион броя само за три седмици. Това даде надежда на Торстен Хайнс и компания, че бившата RIM е спасена. Оказва се, че ситуацията не е толкова розова.
Наскоро BlackBerry публикува първите си финансови резултати от официалното преминаване към BlackBerry 10. Компанията е успяла да продаде едва 2.7 милиона устройства, което включва Z10 и Q10. Хайнс отказва да коментира как са разпределени продажбите.
Притеснително е, че смартфоните с BlackBerry 10 отговарят за едва 40% от продажбите. Това означава, че 60% от потребителите все още предпочитат старите модели на компанията, а те са на път да изчезнат. BlackBerry отбелязва 84 милиона долара оперативна загуба за периода, с което негативната тенденцията продължава.
Смятате ли, че BlackBerry е пред фалит?