Snapchat е една от най-скъпите независими IM платформи в момента и редица компании, сред които Facebook и Google, се опитват да я купят. Главният изпълнителен директор и създател на Snapchat обаче предпочита да развива услугата самостоятелно и вече има ясни планове за бизнес модел.
Редно е да отбележим, че Snapchat все още не монетизира директно успеха си, тъй като не включва никакви рекламни формати. Сайтът Digiday е успял да се сдобие с копие на вътрешна презентация, в която Snapchat обяснява функционалността и основната си идея особено подробно. Докато те са напълно ясни на тийнейджърите (50% от потребителите са между 13 и 17-годишни), по-възрастните потребители, които са ключови за бъдещите рекламни импресии, се затрудняват да използват Snapchat правилно. Най-краткото обяснение, което откриваме в документа, е:
"Ние свързваме празнината между дигиталния и истинския свят и това е само началото… Изпращайте 1-10-секундни видеа на един или няколко от приятелите си, а те ще изчезнат, след като бъдат изгледани".
Изглежда Snapchat планира да заложи на класически бизнес модел със спонсорирани съобщения, които не са твърде натрапчиви, подобно на Instagram. Разгледайте пълния документ тук. Използвате ли Snapchat?