Стратегията на Sony за смартфон пазара не беше успешна. От японския технологичен гигант дори обявиха, че ще спрат да предлагат по два флагмана на година. Явно промените са наложителни, тъй като компанията обяви загуби за второто тримесечие на фискалната година в размер на 1.2 млрд. долара – основният виновник за това е мобилната дивизия.
Sony e генерирала 17.4 млрд. долара приходи за второто тримесечие от фискалната година (до 30 септември), но нетните загуби са в размер на 1.2 млрд. долара. Като цяло приходите са скочили със 7.2% спрямо същия период от предишната година, а основната причина е отличното представяне на конзолата PlayStation 4.
Мобилната дивизия също белези възход в приходите на годишна база – 1.2% и достига до 2.8 млрд. долара, но загубите тук са сериозни – 1.2 млрд. долара. Това е достатъчно, за да провалят усилията на другите отдели. Първенец в това отношение е отдела Game and Network Services (Игри и Онлайн услуги), който бележи приходи в размер на 2.8 млрд. долара и оперативна печалба в размер на 200 млн. долара. Продажбите са се покачили с 83%.
Home Entertainment and Sound (Домашно забавление и Звук) също бележи солидно тримесечие. Приходите са в размер на 2.6 млрд. долара, а оперативната печалба достига 73 млн. долара. Devices (Устройства), където се включват полупроводници, батерии и записващи носители, има печалба в размер на 271 млн. долара, а приходите са в размер на 2.3 млрд. долара.
Всички тези цифри показват, че мобилният бизнес на Sony е единственото място, което не успява да реализира добри печалби. Явно това е и причината, поради която Кунимаса Сузуки, ръководителят на този отдел, ще освободи заемания пост в средата на ноември. Неговата позиция ще бъде заета от Хироки Тотоки, който в момета е вицепрезидент корпоративно планиране.
Освен второто тримесечие на фискалната година, Sony обяви и някои цифри, свързани с третото тримесечие на тази година. За периода оперативните загуби са в размер на 726 млн. долара, а за причината вече писахме в горните редове. Компанията е продала само 9.9 млн. устройства от серия Xperia за последното тримесечие, което в никакъв случай не е достатъчно, за да изпълни амбицията на японския производител – номер три на смартфон пазара. Интересно е, че флагманите на компанията имат успех, но това не може да се каже за устройствата от среден клас, които не успяват да привлекат вниманието (и парите) на потребителите.
Само в по-честото представяне на флагмани ли се крие проблемът на Sony?
Вижте още: Android едноличен лидер и в Q3. Анализаторите предвиждат проблеми