Съвсем естествено Android продължава да е едноличен лидер в света на мобилните операционни системи. Естествено е, тъй като „роботчето“ имаше преднина от почти 70% пред втория. Данните са дело на Strategy Analytics.

За третото тримесечие на тази година, като говорим за доставките на смартфони в световен план, моделите, базирани на Android, са достигнали впечатляващото число от 268 милиона. За справка – за същия период, но миналата година, цифрата беше 206 милиона. Това означава, че пазарният дял на системата на Google скача до 84% (81.4% - преди година). За съжаление, в данните на Strategy Analytics не се съдържа подробна разбивка по производители.

„В момента първото място на Android изглежда непревземаемо“, коментира Нийл Маустон, изпълнителен директор на Strategy Analytics. „Ниските цени и софтуер, който е лесен за употреба от потребителите, остават привлекателни за производителите на хардуер, операторите и потребителите по целия свят. Въпреки това Google скоро ще се сблъска със сериозни предизвикателства. Платформата е затрупана от стотици хардуерни марки, цените на смартфоните с Android постоянно падат, а само малка част от разпространите осъществяват печалби.“

През третото тримесечие на 2014 г. iOS също показа развитие – 39.3 млн. от доставените смартфони са с операционната система на Apple. За същия период през миналата година цифрата беше 33.8 млн. Въпреки покачването на доставените смартфони, пазарният дял е паднал от 13.4 на 12.3%. Според директора на анализаторската компания, Уди Оу, причината е, че компанията не предлага устройства в по-ниския ценови клас.

 

Статистика: Strategy Analytics

 

До края на годината Apple има план да продава iPhone 6 в над 115 държави, но смартфонът е устройство от най-висок клас, което се запазва единствения сегмент, в който компанията от Купертино има участие. От другата страна е Android, която има множество предложения във всеки ценови клас. Това й помага да приобщава клиенти от развиващите се пазари.

Веднага след лидерите е Windows Phone, която заема трета позиция. Световните доставки бележат лек ръст спрямо същия период от предходната година – от 10.3 млн. до 10.5 млн. Но, подобно на iOS, пазарният дял е спаднал – от 4.1 на 3.3%. Според Strategy Analytics операционната система продължава да не може да се установи на китайския и японски пазар.

На четвърто място е BlackBerry. При нея се наблюдава спад в доставките на годишна база – от 2.5 млн. до 2.3 милиона. Това води и до спад в пазарния дял, който от 1% вече е 0.7%. Компанията се опитва да се задържи на пазара, а неотдавна представи BlackBerry Passport, а следващият модел ще се нарича BlackBerry Classic.

Доставките на смартфони са се увеличили с 27% спрямо предишното тримесечие, а голяма роля за това имат развиващите се пазари. За третото тримесечие са доставени 320 милиона смартфони.

Въпреки че не виждаме как огромната разлика в процентите между първия и втория може да се стопи, предвижданията на анализаторите са интересни. Как смятате, че огромното разнообразие на смартфони с Android може да повлияе върху бъдещето на операционната система? Дали борбата на Google с фрагментацията ще успее?

Xiaomi: световният номер три на смартфон пазара. Samsung с нов спад