Засиленият интерес към таблети и смарт телефони взима своята жертва в лицето на персоналните компютри. Петото поредно тримесечие на спад в търговията с PC е най-дългото в историята. Според анализаторската компания Garner „спадът в продажбите е породен от факта, че бюджетните таблетни устройства заменят персоналните компютри от нисък клас“.



IDC, друга анализаторска фирма, потвърждава причината за ниските продажби – по-висока цена спрямо тази за таблетно устройство. Стратегията „всеки потребител да има свое PC” вече не звучи реалистично. Според IDC „трябва да мислим по-консервативно – таблет за всеки потребител и един персонален компютър на семейство“.


Въпреки неблагоприятните резултати сравнително ниският спад от 1,9%, който се наблюдава в САЩ, носи известна доза на оптимизъм за бъдещето.


В същото време бе обявено, че Hewlett-Packard са изместени от Lenovo като най-голям дистрибутор на персонални компютри. На трето място остават Dell. Разместването в челните места е породено от по-ниския спад в продажбите на Lenovo, отколкото на Hewlett-Packard.


Какво ще е бъдещето на персоналните компютри, ще покаже само времето, но едно е сигурно – компаниите трябва да бъдат много изобретателни, за да преборят силната конкуренция на таблетните и смарт устройства.