Наскоро Тейлър Суифт напусна Spotify, след последният й албум генерира най-високите продажби за една седмица от The Eminem Show, излязъл през 2002 г. Според нея (и не само) стрийминг услугите носят твърде малко пари на изпълнителните и са изгодни предимно за музикални ветерани, чиито песни се слушат от всички. Вярно ли е обаче това?
Kobalt Music Publishing, независимата компания, която издава изпълнители като Foo Fighters, Пол МакКартни и Лени Кравиц, сподели, че през първото тримесечие на годината Spotify е генерирала 13% повече приходи от iTunes. Сумата на едно слушане е много по-ниска, но броят на слушащите е троен, което включва както платените, така и безплатните планове, които генерират приходи от реклами.
Макар някои изпълнители да продължават да държат на стария модел, имаме все повече причини да вярваме, че стриймингът е бъдещето. Какво е вашето мнение?