Военновъздушните сили на САЩ искат да взривят два автомобила Tesla Cybertruck. Знаем това, защото изданието за отбранителната индустрия The War Zone забеляза обява за договор, публикувана от Командването за материално-техническо осигуряване на Военновъздушните сили на САЩ, което търси доставчици, които могат да предоставят 33 „целеви превозни средства“, необходими за тестове и обучение.

Частично редактиран преди разсекретяването договор обяснява, че Военновъздушните сили на САЩ искат две от тези превозни средства да бъдат Cybertrucks, защото проучванията им показват, че „не получават нормалната степен на повреда при силен удар“. Следователно потенциални врагове на Вашингтон вероятно ще закупят Cybertruck колите, а ВВС искат да натрупат опит в унищожаването им.

В документите за поръчката се споменава и „обучение и тестове с прецизни управляеми боеприпаси“, проведени от Командването за специални операции на САЩ. Това звучи като че ли американската армия иска да изстреля ракети по Cybertrucks, за да види какво ще се случи.

Договорът изисква от доставчика да намери 18 седана с панорамни покриви, шест от които боядисани в бяло, още шест в черно, а останалите в синьо или зелено. В списъка са включени и пет SUV-а и пет пикапа, както и три камиона Bongo.

Военновъздушните сили нямат проблем, ако колите не могат да се движат, но настояват колелата им да се въртят, а каросерията, стъклата и огледалата да са непокътнати. Този, който спечели поръчката, трябва да източи всички течности преди доставката и да извади батериите от двата Cybertruck.

Последното изискване е интригуващо, тъй като Cybertruck използва литиево-йонни батерии, които са известни с това, че горят силно. Предполагаме, че ако врагове на САЩ използват Cybertruck, би било полезно да се знае какво се случва, когато батериите им се сблъскат с ракета – макар и само за да се разбере как да се избегнат страничните щети. Вероятно Военновъздушните сили биха предпочели да не се налага да гасят пожар на батерия, който може да бъде много труден за овладяване.

Оценката на ВВС за Cybertrucks като необичайно издръжливи може да изненада, като се има предвид, че Tesla е признала недостатъци, включително ръжда, части, които падат, софтуерни проблеми, дефектни инвертори на задвижването и още части, които падат поради неадекватни лепила.

Снимка: Pexels

Виж още: Световната купа по електронни спортове (EWC) и Lenovo си партнират, подкрепяйки следващото поколение шампиони по електронни спортове

 

 

Тагове: