Според ново проучване студеното време се отразява негативно на пробега на електромобилите Tesla и на електромобилите като цяло, но всъщност може да е полезно за дългосрочната трайност на акумулаторните батерии на електромобилите.

Компанията Recurrent, която чрез своята софтуерна услуга има достъп до данни от над 12 500 автомобила Tesla в САЩ, публикува интересни нови данни, които дават нов поглед към батериите на Tesla.

Данните показват, че дълготрайността на батериите на Tesla не се влияе негативно от честото зареждане със суперкондензатор - с което се слага край на един дългогодишен мит за електромобилите. Сега фирмата използва своите данни, за да покаже как различните климатични условия могат да окажат влияние върху дълготрайността на батериите.

Recurrent дава "оценка на пробега" на всяка батерия, която следи; това е основно процентът на запазване на пробега. Например оценка на пробега от 90 означава, че батерията е запазила 90% от първоначалния си пробег.

Фирмата е установила, че автомобилите Tesla с по-студен и крайбрежен климат имат средно по-добър Range Score от автомобилите Tesla с по-топъл климат в САЩ:


Екстремният студ се отразява негативно на пробега на електромобилите, тъй като активното управление на топлината изразходва голяма част от енергията за регулиране на температурата. Това е добре известно. Нова информация вече е, че за дълготрайността на акумулаторния пакет по-ниските температури всъщност могат да бъдат добри - или поне малко по-добри от горещия климат.

Recurrent ни дава малко мъгляво обяснение защо това може да е така:

"Батериите са като хората - винаги остаряват. Можем да правим неща, които намаляват тези ефекти, като например упражнения и сън, или неща, които ги ускоряват, като например пушене и тен. Същото важи и за батериите, а излагането на топлина е подобно на пушенето на цигари. Топлината от околната среда допринася за допълнителна енергия за електрохимичните реакции в батерията, което може да ускори нежелани химични реакции, които преждевременно състаряват батерията. Общоприетият праг за ускорена деградация на батерията е около 30 градуса по Целзий, или около 86 градуса по Целзий".

 

Снимка: Unsplash

Виж още: Ford, BMW и Honda смятат, че има начин зареждането на електромобил да е още по-устойчиво