Всяка идея, която идва от страна на производителите, насочена е към потребителите и твърди, че може да доведе до по-бюджетно и устойчиво отношение, си струва да бъде разгледана в детайли. ChargeScape е нова компания, създадена от Ford, BMW и Honda, която има за цел да помогне на собствениците на електромобили да спестят пари, като изпращат енергия обратно към електрическата мрежа. 
Според съобщението новата компания ще "създаде единна, рентабилна платформа, свързваща електроснабдителните предприятия, производителите на автомобили и заинтересованите клиенти на електрически превозни средства". Чрез тази платформа собствениците на електромобили "печелят финансови ползи чрез различни управлявани услуги за зареждане и споделяне на енергия, които никога досега не са били възможни при традиционните бензинови превозни средства". 
Всеки от трите автомобилни производителя ще притежава равен дял от новата компания, която се очаква да започне да функционира от следващата година, в очакване на регулаторно одобрение. 
Известно е, че електрическите превозни средства са уникални с това, че могат да изпращат енергия обратно към мрежата, като това се случва по време на зареждане. Много електромобили са конструирани с тази така наречена двупосочна възможност за зареждане, която позволява двупосочен поток на енергия. По същество това третира литиево-йонните батерии с голям капацитет не само като инструменти за захранване на електромобилите, но и като резервни клетки за съхранение на енергия за зареждане на други електрически устройства, на цял дом или дори за изпращане на енергия към електрическата мрежа за евентуално спестяване на енергия. 


И явно Ford, BMW и Honda искат да се възползват от тази идея - те обещават, че ChargeScape ще помогне за опростяване на логистиката, така че на отделните производители на автомобили да не се налага да се договарят пряко с доставчици на комунални услуги. Вместо това комуналните услуги ще могат да получават достъп до енергията от различни електромобили чрез единна платформа, създадена от ChargeScape. 
Същото ще важи и за онези, които притежават електромобили: те ще могат да използват платформата, за да определят кога е най-благоприятното за мрежата време за зареждане на автомобилите им чрез "гъвкави и управлявани графици". ChargeScape също така планира да разработи продукти, които да помогнат на собствениците на електромобили да споделят енергията на автомобилите си с мрежата по време на пиковото търсене чрез приложения за връзка между автомобилите и мрежата. 
Това е още един пример за начините, по които преминаването към електрически превозни средства принуди автомобилната индустрия да създаде различни съюзи между конкурентите, за да сподели разходите, свързани с преминаването. GM и Honda си сътрудничат по общи платформи за електромобили. Седем големи компании, сред които BMW, GM, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz и Stellantis, създадоха съвместно предприятие за изграждане на собствена мрежа за зареждане в Северна Америка. А осем автомобилни компании подписаха договори с Tesla за инсталиране на технологията за зареждане на електромобили на компанията в бъдещите си автомобили. 

Снимки: Unsplash

Виж още: BMW представи футуристичен автомобил, който ще видим в движение след само 2 години (СНИМКИ)

Тагове: