Предстоящият EX90 на Volvo има неочакван потенциал със своето двупосочно зареждане, което позволява прехвърлянето на ток от превозното средство обратно към енергийната мрежа.
Volvo EX90 използва двупосочно зареждане и може да има способността за собствениците да направят използването на енергия по-евтино, по-ефективно и по-устойчиво. Двупосочното зареждане ще даде възможност на собственик на EX90 да захранва къща, ако има прекъсване на тока или възникне някакъв друг проблем.
В идеалния случай много други електромобили биха могли да се използват за създаване на „виртуална електроцентрала“, която би могла да облекчи напрежението на претоварена електрическа мрежа.
Приложението Volvo Cars осигурява автоматичен и управляван процес, който гарантира, че рискът от влошаване на батерията е избегнат, тъй като зареждането и разреждането на батерията са ограничени. Volvo ще предостави хардуер като усъвършенствана стенна кутия и необходимата система за управление на енергията с налични аксесоари и адаптерни щепсели.
Volvo ще представи изцяло EX90 през ноември. Той е заместител на популярния хибриден SUV XC90 и ще трябва да изчакаме още известно време за пълни подробности.
Шведският автомобилен производител засилва развитието на електромобили, като XC40 Recharge и C40 Recharge са на хоризонта.
Очакваме други производители на автомобили да осигурят двупосочна поддръжка като загриженост, свързана с електрическата мрежа с процъфтяващи продажби на EV модели, които се очаква да излязат през следващите години. Например Nissan Leaf, Mitsubishi Outlander PHEV и Ford F-150 Lighting осигуряват поддръжка за двупосочно зареждане с различни конфигурации.
Снимка: Volvo
Виж още: Tesla изоставя сензорите за сметка на камерите