Volvo разкри нов концептуален автомобил, наречен Concept Recharge. Автомобилният производител твърди, че превозното средство е нещо повече от витрина за неговия бъдещ дизайнерски език и продуктова стратегия. Автомобилът е манифест за бъдещето му като компания. Volvo показва стъпки, които могат да бъдат предприети за разработването на електрически автомобил, за да се намали общият въглероден отпечатък на превозното средство.

Понастоящем Volvo планира да предлага само електрически автомобили до 2030 г. и да бъде неутрален по отношение на климата до 2040 г. Concept Recharge е изграден с помощта на устойчиви материали отвътре и отвън, включително гуми, изработени от рециклирани и възобновяеми материали. Автомобилът се фокусира и върху подобрената аеродинамика, което за електрическото превозно средство може да означава по-дълъг пробег.

Volvo вярва, че използвайки декарбонизирана верига за доставки, производствени процеси и други техники, може да намали въздействието на CO2 в жизнения цикъл на превозното средство с 80 процента в сравнение с модела Volvo XC60 от 2018 г. Автомобилният производител твърди, че може да намали емисиите на CO2, без да се откаже от първокласното качество, с което компанията е известна. Concept Recharge ще има общо въздействие на CO2 в жизнения цикъл под 10 тона, като уговорката е, че трябва да се зарежда със 100 процента възобновяема енергия, за да се постигне това.

В някои области възобновяемата енергия не се използва силно и вероятно би направила въздействието на CO2 в жизнения цикъл на колата по-високо. Оуен Реди от Volvo казва, че разстоянието на шофиране е ключов аспект на всяко електрическо превозно средство, защото не можете просто да добавите още батерии. Проблемът е, че те добавят тегло и увеличават въглеродния отпечатък на самото превозното средство. Вместо просто да добави по-големи батерии, Volvo иска да оптимизира цялостната ефективност на автомобила, за да подобри обхвата на шофиране.

Въпреки че Volvo използва зелени методи на строителство за концептуалния автомобил, то също така използва интериор, направен от устойчиви материали, които са естествени и рециклирани. Материалите, избрани за интериора, включват отговорно добита шведска вълна, използвана за направата на естествено дишаща материя без добавки. Този материал ще се използва за облегалката на седалката, подглавниците и горната част на арматурното табло.

Концепцията включва още под и долни врати, покрити с килим от 100 процента вълна. Възглавниците на седалките и повърхностите, които хората докосват, са направени с помощта на екологично отговорен материал, създаден от Volvo Cars, наречен Tencel. Облегалките на седалките и подглавниците, както и част от волана използват материал на Volvo, наречен Nordico. Този материал е мек и произведен с помощта на биобазирани и рециклирани съставки от устойчиви гори в Швеция и Финландия. Материалът има 74 процента по-нисък CO2 отпечатък от кожата.

Други автомобилни компоненти са направени с помощта на ленен композит, който Volvo разработи в сътрудничество със своите доставчици. Композитът се използва в долните зони за съхранение, задната част на облегалката за глава и поставката за крака. Материалът използва влакна, получени от ленено семе, смесени с композити, създаващи здрав, но лек и атрактивен естествен материал. Същият ленен композит е използван върху екстериора на автомобила за изграждане на предните и задните брони и лайстните на праговете. Чрез използването на естествения композитен материал Volvo ще намали количеството пластмаса, използвана в превозното средство.

Снимка: Volvo

Виж още: Новият електрически прототип на Hyundai ще ви накара да се почувствате като звезди