Tesla отново е в епицентъра на събитията, този път неволно заради бизнес решенията на своя CEO Илон Мъск, но това не пречи в компанията да се правят някои технически нововъведения. Според нова информация на Electrek автомобилният производител започва постепенно да премахва ултразвуковите сензори (USS), използвани в своите електромобили за откриване на препятствия с малък обсег. По-голяма част от сектора залагат основно на LiDAR технологията, но Tesla са решили да използват само камери в своята система за подпомагане на водача Tesla Vision. Това означава, че ултразвуковите сензори от превозните средства Model 3 и Model Y ще бъдат премахнати през следващите няколко месеца, след което това ще се случи и при Model S и Model X.
С промените новите превозни средства, които не са оборудвани с USS, ще имат някои ограничени или деактивирани функции, включително Park Assist, който предупреждава за околните обекти, докато паркирате (или се движите с ниска скорост), Autopark, Summon и Smart Summon. Функциите ще бъдат възстановени „в близко бъдеще“ чрез актуализации. Смята се, че промените няма да повлияят на оценките за безопасност при катастрофи на тези превозни средства. Още миналата година Tesla започна да премахва радарните сензори в полза на някои от своите разновидности на автопилот, заявявайки, че това е много по-прецизна технология. Известно е, че Илон Мъск е казал на служителите си, че ако хората могат да управляват коли само с бинокулярно зрение, машините също трябва да умеят това. Въпреки това радарът на Tesla успя да открие потенциални инциденти „две превозни средства напред“, докато шофьорите не виждаха нищо подобно на пътя. Компанията имаше и поредица от инциденти с „фантомно спиране“, при които системата погрешно изчисляваше, че кола е на път да се сблъска с нещо.
Снимки: Unsplash