Huawei започна да подгрява атмосферата за появата на нов модел автомобил. Ричард Ю, главен изпълнителен директор на звената за потребителски бизнес и интелигентни автомобилни решения на Huawei, съобщи новината в Weibo, като сподели откъси от информация за първото изцяло електрическо купе от автомобилното подразделение Zhixuan на Huawei. Този автомобил ще бъде първият, в който ще бъде инсталирана операционната система HarmonyOS 4, което показва значителен етап не само за компанията, но и за автомобилната индустрия.
HarmonyOS е мобилната операционна система на Huawei, а последната версия, HarmonyOS 4, беше представена на конференцията за разработчици HDC 2023 на компанията миналата седмица.
Езикът на дизайна на купето е обещан като новаторски, осигуряващ "разчупващо въображението" изживяване. Действителният модел ще бъде обявен по-късно през това тримесечие. Въпреки че в съобщението не бяха посочени конкретни подробности, предната част на купето носеше името LUXEED. Това предполага въвеждането на нова марка под знамето на Huawei.
Спекулациите относно произхода на марката Luxeed са многобройни. Като се има предвид първата ѝ публична поява, някои наблюдатели смятат, че Luxeed може да е резултат от сътрудничеството между Huawei и Chery, местен автомобилен производител. Името Luxeed вероятно означава Luxury Exceed, където Exceed е подмарка на Chery. Другият съвместен проект на Huawei, AITO, означава Adding Intelligence to Auto и се произвежда в сътрудничество със Seres.
Навлизането на Huawei в автомобилния сектор далеч не е новост. Huawei работи по няколко модела с партньора на Chery и Nio за производство на автомобили, Jianghuai Automobile Group Corp (JAC). Технологичният гигант има партньорство и с марката Arcfox на BAIC.
В отношенията си с автомобилните компании Huawei работи в различни области. В единия край тя предоставя само компоненти и системата HarmonyOS. От друга страна, тя участва активно в изграждането на автомобили, като например модела Zhixuan, при който Huawei си сътрудничи тясно с производителите на оригинално оборудване (OEM) за изграждане на автомобили, които след това се продават чрез каналите на Huawei. Производителите на оригинално оборудване се занимават основно с разработването и производството на автомобилни платформи.
Анализаторът на TF International Securities Минг-Чи Куо заяви, че Huawei работи с JAC за разработването на модел MPV, като целта е да се продават около 50 000 бройки годишно след пускането на пазара. Очаква се автомобилът да влезе в масово производство през 2024 г., а цената му вероятно ще бъде около 130 000 евро.
Навлизането на Huawei в областта на автомобилните технологии е интересно сливане на технологии и транспорт. Представянето на купето Luxeed, въоръжено с най-новата система HarmonyOS, разкрива огромния потенциал за иновации не само за Huawei, но и за цялата индустрия. Не става въпрос за създаването на поредния електромобил, а за това да се покаже, че електрическите превозни средства могат да бъдат много повече от просто средство за транспорт.
Снимка: Unsplash
Виж още: Първи стъпки в мобилната фотография с Huawei P60 Pro и AppGallery