В скорошен доклад от Южна Корея се посочва, че Hyundai Motor Group започва разработката на нов суперавтомобил с водородни горивни клетки, базиран на концепцията N Vision 74 отпреди няколко години. Корейският автомобилен производител работи върху развойно муле преди планираното производство през 2026 г.

Обществеността за пръв път видя концепцията N Vision 74 през лятото на 2022 г., когато Hyundai представи IONIQ 6. Разкриването беше под формата на вълнуващ видеоклип на писта, допълнен с дрифт кадри на N 74 и N версия на IONIQ.

N Vision 74 е само концепция, но блестящо съчетава бъдещето на технологията на водородните горивни клетки с ретро стила на миналото, като заимства няколко дизайнерски елемента от Hyundai Pony, произвеждан в Корея от 1975 до 1990 г., по-точно от концепцията Pony купе от 1974 г.

Макар че един ден няма да видим точно тази концепция по пътищата, Hyundai Motor Group изглежда започва разработването на серийна пътническа версия, която ще бъде пусната на пазара през 2026 г.

Според неотдавнашен доклад на корейската информационна агенция KED Global доставчиците на Hyundai Motor Group извършват научноизследователска и развойна дейност по потенциални компоненти за N Vision 74 от януари насам. Според официален представител на един от доставчиците на HMG целта е производството на частите да приключи през юли, преди да бъдат доставени на Hyundai.

Hyundai от своя страна ще използва компонентите, за да изгради серийна версия на електрическия автомобил с горивни клетки по-късно тази година, преди да премине към прототипиране и пилотни фази преди масовото производство и продажбите. Макар че новият FCEV, базиран на концепцията N Vision 74, ще бъде „произвеждан масово“, според съобщенията този брой ще бъде малък.

Ако е вярно, това ще бъде ексклузивен модел, който ще може да се придобие, ако и когато се появи на пазара, а цената на автомобила е съответно висока - прогнозира се, че всеки от тях ще струва 500 милиона вона (около 366 000 долара).

Източници също така твърдят, че серийната версия на Hyundai N Vision 74 ще бъде по-бърза и по-мощна от концепцията, като ще използва по-голям батериен пакет с капацитет 70 kWh и двигатели, които ще осигуряват над 775 конски сили. Очаква се също така да ускорява от 0 до 100 км/ч за около три секунди.

Снимка: Unsplash

Виж още: Apple работи по свой езиков модел за локално ползване директно в телефона ви