Проектът Apple Car може и да е мъртъв, но все още има шанс да видим технологии на Apple в автомобили, произведени от други компании - а заявката за патент за начин за замяна на огледалата на автомобила с камери може да бъде интересен кандидат.

Такива системи вече съществуват, като изгледите от камерите се показват на дисплеите на арматурното табло, но това, което Apple иска да направи, е вместо това да ги прожектира върху предното стъкло.

Проектът Apple Car продължи повече от десетилетие, преди компанията да го отмени през февруари. Този ход беше обявен вътрешно от главния оперативен директор на Apple Джеф Уилямс и Кевин Линч, който ръководеше проекта Apple Car от 2021 г. насам.

„Най-висшите ръководители на Apple финализираха решението през последните седмици“, се казва в доклада. Проектът е достигнал „точката, в която трябва да се направи или да се прекъсне“ вътре в Apple, като Тим Кук също е бил изправен пред натиска на акционерите да вземе решение.

Но патентите, свързани с автомобили, продължават да се появяват, което повдига въпроса какво ще се случи с цялата тази потенциална технология. Дали Apple просто ще я остави да си отиде, или може да се опита да възстанови поне част от инвестициите си в проекта, като продаде патенти или лицензи на производители на автомобили?

Идеята за замяна на огледалата на автомобилите с камери не е нова. Honda например пусна тази система като опция още през 2019 г., а на горните изображения е показана тази система. Но сегашните системи показват сигнала от камерата на екрани на арматурното табло, а това, което се предлага в заявката за патент на Apple, е вместо това да се прожектира върху предното стъкло.

„Шофьорът трябва да отклони поглед от предното стъкло, за да провери огледалата, преди да смени лентата, да спре или да предприеме други действия. Ако не се внимава, рискът от сблъсък може да се увеличи, когато потребителят гледа встрани от предното стъкло, за да провери огледалата“, пише в описанието.

Камерите имат и редица други предимства пред огледалата:

Намалено съпротивление за по-добра горивна ефективност и пробег.
По-широк ъгъл на видимост, за да се намалят или премахнат мъртвите зони.
По-ясна видимост при лоши метеорологични условия, например дъжд.
Eлиминиране на отблясъците от фаровете през нощта.
По-добро нощно виждане като цяло чрез регулиране на експозицията.
Потенциал за автоматично осветяване на заплахите.
По-елегантен външен вид.

Снимка: Unsplash

Виж още: Китай иска хуманоидни роботи за тежък труд и грижи за възрастните, защото няма кой да работи