Наскоро Volvo обяви, че работи по интегрирането на софтуер, който ще помогне на автомобила да идентифицира състоянието на водача и ако регистрира важни отклонения, дори може да откаже да потегли. Това повдигна множество въпроси, но се оказва, че автомобилният производител е просто една стъпка напред. Според последни данни Националният съвет за безопасност на транспорта (NTSB), федералната агенция, отговорна за разследването на автомобилни и авиационни катастрофи, е призовала американското правителство да изисква всички нови превозни средства да включват технология, която да разпознава шофиране в нетрезво състояние. NTSB призовава федералните регулатори да изискват пасивно откриване на алкохол, усъвършенствани системи за наблюдение на водача или някаква комбинация от двете за всички нови превозни средства. Бордът също така препоръчва да се стимулират производителите на автомобили да приемат интелигентни системи за адаптиране на скоростта, които автоматично биха ограничили скоростта на превозното средство. 
Според някои това може да се случи, като се използват системите за известяване на превишаване на скоростта, с които повечето от съвременните автомобили са оборудвани. Множество изследвания доказват, че по-бавните скорости на превозните средства намаляват броя на нараняванията и смъртните случаи по време на катастрофи. 


Това не е първият път когато NTSB препоръчва автоматични ограничители на скоростта за автомобили, но трябва да се отбележи, че все още не е отбелязан особен напредък. Препоръките идват на фона на епидемия от смъртни случаи по пътищата на САЩ. Според предварителните оценки на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата 9560 души са загинали при катастрофи през първото тримесечие на 2022 г., което е увеличение от около 7% в сравнение със същото тримесечие на 2021 г. Това е най-големият брой смъртни случаи през първото тримесечие от две десетилетия насам.  
Към момента има и доста лесен начин за ограничаване на шофирането в нетрезво състояние - дрегер, прикрепен към стартера на превозното средство, който изисква водачът да представи проби, преди да стартира двигателя. Въпреки това се търсят варианти за по-пасивна система. Министерството на транспорта на САЩ е в процес на оценяване на редица нови технологии, свързани с предотвратяването на шофиране в нетрезво състояние, като трябва да има работещи решения в рамките на следващите три години.  

Снимки: Unsplash

Виж още: Новата е-кола на Volvo не потегля, ако установи, че сте подпийнали