От няколко месеца Tesla намеква, че флагманските Model S и Model X ще се появят през 2025 г., докато автомобилите ѝ продължават да се продават в изключително ниски обеми.

И двата модела изглежда са в процес на оформяне, особено след като най-новите им версии бяха забелязани в Калифорния по-рано тази седмица. Изображенията на автомобилите обаче показват, че Tesla не планира основен редизайн, което повдига въпроса защо изобщо го правят?

Model S и Model X са групирани със Cybertruck в тримесечния календар за доставки на Tesla, а през първото тримесечие са доставени само 12 881 бройки от трите автомобила. Cybertruck вероятно е съставлявал по-голямата част от това число, тъй като някои издания съобщиха за около 6400 доставки на изцяло електрическия пикап през първото тримесечие. Това все пак е непотвърдено.

Model S и Model X са оставени по „сантиментални причини“, според главния изпълнителен директор Илон Мъск, който е казал през 2021 г.:

„Те са много скъпи и се произвеждат в малки количества. Честно казано, ние продължаваме да ги произвеждаме повече по сантиментални причини, отколкото заради нещо друго. Те наистина са от второстепенно значение за бъдещето“.

Въпреки това автомобилите изглежда се нуждаят от сериозно освежаване. Тъй като Tesla промени външната естетика както на Model 3, така и на Model Y, последните снимки на Model X, заснети от The Kilowatts, показват, че това не е стратегията при Model X или Model S.

Цялостната естетика на X, ако това е визията, която Tesla планира да пусне, буквално не е променила нищо от чисто визуална гледна точка. Добавена е камерата в предната броня, която за първи път беше внедрена в Cybercab, представен през октомври 2024 г., а след това и в новия Model Y тази година. Има нови 20-инчови джанти, а интериорът е оборудван с амбиентно осветление.

Model S изглеждаше сравнително същият с изключение на тези няколко хардуерни промени, включително заден дифузьор на този Plaid, който беше забелязан. Въпреки че тези промени са добре дошли и би трябвало да са полезни, те не изглежда да насърчават голям ръст на продажбите, което може би е нещо, с което Tesla е съгласна.

Признавайки, че двата автомобила са с малък обем и не допринасят за дългосрочните цели на компанията, Мъск вероятно е готов просто да подобри колите, за да ги направи по-съвместими и по-добре функциониращи с пакета за пълно автономно шофиране. Изглежда, че S и X получават това, което 3 и Y получиха с амбиентното осветление и камерата на предната броня (поне при Model Y).

Снимка: Unsplash/The Kilowatts

Виж още: Квантовата симулация показва как реалността може да се срине като пясъчна кула