Партньорството на Sony с Honda за нов концептуален електрически автомобил, наречен Afeela, е основна тема на CES от няколко години насам. И макар да не сме близо до това да разберем дали и кога този автомобил ще стане реалност, Sony имаше забавен начин да покаже последната версия на автомобила: те го докараха на сцената на Sony CES 2024 с контролер DualSense за PlayStation. Разбира се, това беше просто забавен трик, а не доказателство, че на пътя ще се появи автомобил, управляван от PlayStation, но на CES става въпрос за спектакъл.

Съвместното предприятие на Sony Honda Mobility (известно още като SHM) показа по-подготвена за производство версия на седана Afeela от тази, която сме виждали досега. Тя е с леко променени предна и задна броня с по-подходящи за производство осветителни тела, истински странични огледала, нов активен заден спойлер, по-реалистични линии и остъкляване на прозорците и други малки детайли.

Дисплеят в предната светлинна лента се нарича Media Bar и може да показва информация като състояние на автомобила и времето, в допълнение към предупрежденията за безопасност. "Медийната лента е и платно за себеизразяване, предлагащо неограничени възможности за персонализация", според SHM.

Отвътре историята е подобна. Afeela все още има волан във футуристичен стил и огромен екран, обхващащ цялото арматурно табло, но този актуализиран прототип има нова лента от бутони под екрана, променени елементи на тапицерията и по-хубави покрития. Собствениците ще могат да персонализират разположението на екрана подобно на PlayStation.

SHM си партнира с Epic Games за разработване на автомобилната информационно-развлекателна система с помощта на Unreal Engine 5. Компанията твърди, че тя ще предоставя на водачите сложни 3D карти с наслагвания на добавена реалност за навигация. Междувременно гласовият асистент на Afeela се разработва съвместно с Microsoft и използва генеративен изкуствен интелект. SHM също така работи върху използването на ИИ за проектиране на системите за автоматизирано шофиране.

Снимка: Sony

Виж още: Без огледала за обратно виждане за автоматизираните возила без водач