Понякога забравяме един доста интересен факт - че появата на Tesla определено разтърси автомобилната индустрия. В началото никой не си е представял, че компанията въобще е била способна да си осигури значимо присъствие, какво остава за титлата на сериозен конкурент. Но ето ни през 2023 година и ситуацията е доста различна. Ветераните в бизнеса отчаяно търсят да открият подходящата формула, която да ги направи конкурентоспособни в едни доста променени условия. Сега от Mercedes-Benz съобщават, че са успели да постигнат в САЩ ниво 3 на автономност - „условно автоматизирани“ превозни средства, които могат да наблюдават средата на шофиране и могат да вземат информирани решения от името на водача, но въпреки това изискват той понякога да поема управлението.

Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz USA Димитрис Псилакис се похвали с постижението, защото то превръща немския автомобилен производител в „първата автомобилна компания, сертифицирана за ниво 3 на условно автоматизирано шофиране на американския пазар“. Миналата година Mercedes показа новата функция, част от системата Drive Pilot, която предполага, че шофьорите могат да играят игра на Tetris, докато шофират по магистралата - но технологията все още идва с много предупреждения през 2023 г. Въпросният софтуер с възможност за автономност от ниво 3 наскоро беше одобрен за използване в Невада, но само до скорости от 40 mph (около 65 км/ч).  
От известно време Mercedes се опитва да си осигури предимство пред Tesla, GM и Ford, които първи предприеха стъпките за сертификация на ниво на автономност.  
Към този момент Tesla са достигнали ниво 2 благодарение на своя софтуерен пакет Autopilot за подпомагане на водача. Ниво 2 и 3 са доста сходни, като и двете са доста далече от стабилната функция за самоуправление, представена в научната фантастика. В най-общи линии автомобилът остава в лентата или я сменя, може да регулира скоростта в зависимост от превозното средство отпред и някои други функции. Предимството е, че водачите не трябва да следят пътя през цялото време, което им дава възможност да прочетат нещо или да поиграят игра. Не всички са съгласни, че ниво 3 е разумна стъпка напред, а виждаме, че и компании като Waymo и Cruise са изправени пред предизвикателства. Все пак Ford, Audi, BMW и Volvo също твърдят, че вече работят върху технологии, които да им осигурят заветното ниво 3 - така че все пак смисъл определено има.  

Снимки: Mercedes

Виж още: Mercedes се отказва от марката EQ, за да се подготви за изцяло е-бъдеще