Според нов доклад Tesla има специални кодове в софтуера на автомобила си, свързани с тестове за катастрофи при агенции за автомобилна безопасност. Това предизвика неудобни въпроси от същите тези агенции.

Известно е, че Tesla има невероятни резултати, когато става дума за безопасност при катастрофи. Техните електрически превозни средства постоянно постигат най-високи оценки за безопасност от агенциите за автомобилна безопасност по целия свят. Така например съвсем наскоро Model Y получи много похвали, като се справи с теста за безопасност с Националната пътна администрация на САЩ и постига най-високия възможен рейтинг за безопасност на Националния застрахователен институт там.

Миналата седмица Euro NCAP и австралийският ANCAP публикуваха свои собствени резултати от тестове за Tesla Model Y и електрическото превозно средство отново постигна най-високия общ резултат на Euro NCAP според новия си протокол.

Но сега тези резултати са поставени под въпрос поради странната находка в софтуера на Tesla.

Известен хакер с псевдонима Грийн, който е вещ в системата на Tesla и често намира интересни факти в софтуера на компанията, съобщи, че автомобилният производител добавя код, който включва агенции за тестване на катастрофи, включително ANCAP и EuroNCAP.

Грийн успя да потвърди, че Tesla предоставя „еднократни компилации“ на агенции за тестване на пътни инциденти и че настройките, които софтуерният код носи, са „невидими настройки от страна на автопилота“.

Агенциите за тестване проверяват за усъвършенствани функции за подпомагане на водача като автопилот и Грийн спекулира, че това може да е „за по-добро съответствие с критериите за тестване“.

Това вдига някои предупредителни флагове за агенциите за пътна безопасност.

За да бъде ясно, тук няма конкретни обвинения за измама, но специалният код, свързан с тестовете за катастрофи, повдига някои въпроси, на които Tesla не отговаря, тъй като няма отдел за връзки с медиите. Притеснението е, че Tesla може да променя настройките в превозните си средства, за да ги оптимизира за тестовете, което може да е измама. Ситуацията не се различава от това, което се случи по време на скандала Dieselgate, когато производителите на автомобили бяха хванати със софтуер, който открива кога превозните средства са тествани за емисии и се оптимизират за по-добри резултати, отколкото биха се случили извън лабораторията.

Въпреки че специалният код не означава, че Tesla мами, автомобилният производител има какво да обясни пред обществеността.

Снимка: Unsplash

Виж още: Tesla планира фабрика, която на практика ще печатa пари за компанията