Tesla планира да построи фабрика за рафиниране на литий в Тексас – нещо, което главният изпълнителен директор Илон Мъск по-рано наричаше „лиценз за печатане на пари“.
В заявление, подадено пред властите в Тексас и получено от Ройтерс, с което Tesla иска да получи облекчение при местните данъци върху собствеността, автомобилният производител описва съоръжение за рафиниране на литиев хидроксид с батерии, което ще бъде построено на брега на Мексиканския залив в Тексас:
„Потенциалното съоръжение за рафиниране на литиев хидроксид за батерии, което Tesla рекламира като първото по рода си в Северна Америка, ще преработва „суров материал от руда до използваемо състояние за производство на батерии“, казва компанията в заявление, подадено до властите в южния щат.
Ако проектът бъде одобрен, Tesla е заявила, че може да започне строителството още през четвъртото тримесечие на 2022 г., което ще ѝ позволи да достигне търговско производство до края на 2024 г. От дълго време Tesla се опитва да навлезе в индустрията за добив и рафиниране на литий. Още през 2014 г. компанията се опита и не успя да купи литиев стартъп за 325 милиона долара.
На събитието на Tesla Battery Day през 2020 г. автомобилният производител обяви, че навлиза в минния бизнес – започвайки със закупуване на литиеви концесии върху 10 000 акра в щата Невада. Автомобилният производител планира да приложи нов процес за добив и рафиниране на литий в материал за батерии.
Две години по-късно обаче Tesla все още не е направила нищо с това твърдение или нова технология за добив на литий, обявена на същото събитие. Междувременно цената на лития се е повишила с повече от 400% през това време. Съвсем наскоро главният изпълнителен директор Илон Мъск каза, че Tesla може действително да влезе в бизнеса с литий като реакция на увеличението на цените.
По време на последните финансови резултати на Tesla главният изпълнителен директор насърчи предприемачите да влязат в бизнеса с обработка на литий – наричайки го „лиценз за печатане на пари“.
Има много компании, които вече навлизат в това пространство или го разширяват, включително Lithium Americas, Standard Lithium, Livent и др. Но както посочи Мъск, има много място за повече. Tesla наскоро сключи няколко договора за осигуряване на доставка и на литий, но самата преработка би била голяма стъпка за компанията в по-нататъшното вертикално интегриране.
Снимка: Unsplash
Виж още: Xiaomi вярва, че се включва тъкмо навреме в надпреварата на е-колите