Tesla Model Y измести Model 3 като електромобила с най-висок процент дефекти при задължителните технически прегледи на автомобили.

Цели 17% от относително новите автомобили Model Y, представени за оценка на прочутия технически сертификационен тест TÜV в Германия, който всички автомобили трябва да преминат, за да бъдат счетени за годни за движение, показаха различни дефекти.

Докладът на TÜV за 2026 г. включва за първи път цялостна оценка на електромобилите, а Model Y, който карат повечето собственици на Tesla, оглавява скандалната класация на автомобилите с най-много дефекти, открити при по-внимателен технически преглед. 

Преди това тази съмнителна чест се падна на Model 3, а германският гигант в производството на резервни части Meyle дори излезе с подсилени части, за да реши проблема с неприятното тракане и скърцане, с което се прочуха оригиналните окачвания на Tesla. Според инженерите на Meyle оригиналните рамена на Tesla страдат от корозия, тъй като вода се стича по предното стъкло върху шарнирната връзка, и те са разработили по-леко и по-здраво решение, което решава проблема. В САЩ рамото за управление Meyle Model Y се предлага в Amazon и има четиригодишна гаранция.

Понеже по пътищата има все повече автомобили Tesla, а повечето от тях са от модел Y, SUV-ът измести седана като електромобил с най-висок процент на дефекти. Според доклада това отново се дължи на относително слабото окачване, тъй като тежкият акумулатор натоварва осите, но също и на спирачната система.

Тъй като спирането е до голяма степен регенеративно, дисковете често показват дефекти именно защото не се използват. Задължителната TÜV инспекция поставя специален акцент върху състоянието на спирачната система, като много автомобили преминават инспекцията едва след като са направили пълна подмяна на дисковете, спирачните апарати и накладките, така че електромобилите като Tesla са в затруднение, въпреки че не използват спирачките си толкова често.

Все пак другите електромобили в първия изчерпателен доклад за инспекция на електромобили не показаха същото ниво на дефекти като Model Y. Излишно е да казваме, че Model Y беше най-продаваният автомобил в Европа, преди засилената конкуренция да го измести от върха, така че е логично, че колкото повече автомобили се представят за задължителна техническа инспекция, толкова повече дефекти ще влязат в статистиката.

Снимка: Pexels

Виж още: BYD опита да смаже с 2-тонно дърво своя луксозен е-джип и той почти не го усети (ВИДЕО)

 

Още от Tech