Безспорно едно от най-забележителните изложения в последните години се случи през изминалите две седмици в Женева. Много компании участваха с дългоочаквани нови предложения за масовия пазар, бяха показани впечатляващи концепти и чупещи рекорди суперколи. За извънземните возила вече поговорихме, а днес ще погледнем към впечатляващите машини, с които ще започнем да се разминаваме по улиците съвсем скоро.

Хибридните технологии се настаняват трайно в моделите на BMW

Почувствах, че трябва да започна с BMW, защото там ври и кипи от новини. Очевидно вдъхновена от Х7, новата 7-ма серия на BMW има нов външен вид с огромни предни решетки. Новите фарове са по-тесни от преди и съдържат запазената марка на баварците - Laserlight. Серия 7 ще бъде оборудвана и с последното поколение хибридни технологии на немската компания.

На подиума на хибридите на BMW в Женева, компания на BMW 7 Series hybrid правеха BMW X5 xDrive45e, 330e, 225xe, X3 xDrive30e, както и новото 530е. Всички те имат по-голям пробег на ток, както и специален boost режим, който при някои модели увеличава мощността с 40 к.с. В съвсем близко бъдеще 530е също ще получи задвижване на четирите колела.

Другата голяма новина при баварците е, че М-дивизията и i-отделът на BMW скоро ще обединят сили. Очевидно хибридните технологии вече са достатъчно развити, за да могат уверено да подобрят производителността на М-сериите на BMW. Очакваме повече подробности.

Това, което виждате отгоре е и последното издание на BMW Серия 3 - G20 М Performance. Цветът му е завладяващ, аеродинамичните елементи са впечатляващи, а новият стил на решетката е уникален. Можете ли да ми кажете на какво ви прилича?

Audi стеснява гамата за сметка на развитието на автономните коли

Audi от своя страна прикова вниманието с концептуален кросоувър. Появявайки се под името Q4 e-tron concept, този автомобил ще е първото Audi, което ползва MEB платформата за електромобили на VW Group. С подобен подход на този на големите конкуренти, Audi обяви, че Q5, A6, A7 и A8 ще се предлагат с "TFSI e PHEV" хибридна технология. Поръчките започват скоро.

И ако досега Audi имаше една от най-разширените гами от модели, това скоро ще се промени. Към момента компанията има над 35 модела в стотици вариации в различните класове и сегменти. Поради големите разходи за развитие на електрически и автономни технологии, гамата от модели ще бъде чувствително стеснена. Това обяви лично председателят на борда на директорите в Audi AG Брам Шот. Той пази в тайна производството на кои модели ще бъде преустановено, но споделя, че в момента размишлява дали наистина са му нужни седани и комбита.

Mercedes с нов удар при луксозните кросоувъри

Голямата немска тройка завършва с Mercedes, където също не беше никак скучно. "Сребърната звезда" продължава да развива кросоувър гамата си, като част от нея става GLE 53 AMG. Той няма да има V8 двигател, както братята си от AMG с маркировка "63", но пък и неговият редови 6-цилиндров с 435 к.с. изглежда пре-достатъчен. Разбира се, че и тук ще видим хибридна версия.

И не само големите кросоувъри ще имат сериозна конкуренция. Със средноразмерния сегмент се заема фейслифт версията на GLC. Той е директен опонент на BMW X3, Jaguar F-Pace и Audi Q5. И изглежда уверен.

И докато в Audi се чудят дали да не спират комбитата, в Mercedes са готови с предложение, за което съм сигурен, че ще съблазни доста потребители. Новият CLA Shooting Brake споделя платформа със седан версията на CLA, както и с новата А-класа. Двигателите и скоростните кутии, които ще използва моделът, също могат да бъдат открити при неговите братовчеди.

Новото поколение на комби автомобила е с по няколко сантиметра по-дълго и по-широко от преди и очевидно държи на елегантността също толкова, колкото и на практичността.

Nissan отново прикова вниманието с концепт

Не можем да не отправим поглед към визията на Nissan за бъдещето. Както много често се случва напоследък, японската компания прикова вниманието с концептуален модел. Този път това е IMQ, за който се смята, че е концепт на следващия Qashqai.

Едно от водещите лица в компанията пък заяви, че Nissan е създала кросоувър сектора и сега ще го продължи напред със същите ярки ходове.

Най-после: Polestar 2

Дългоочакваният нов модел на Polestar вече е тук. Pоlestar 2 е седан със скосен покрив и ниско задно стъкло, който има 5 врати. Дъщерната компания на Volvo вече предлага своя нов модел за поръчки, а цените започват от 40 000 евро. Колата има два електромотора с обща мощ от малко над 400 к.с. Пробегът с едно зареждане на батериите е 500 км. Сами преценете дали цената не е повече от добра.

Една легенда с модерен вид

Renault даде страхотен нов вид на петото поколение на своя мини хеч. Новото Clio изглежда по-модерно от всякога, а от френския концерн споделиха, че ще се предлага и във версия хибрид. Това ще се случи догодина, а до тогава ще можем да избираме измежду три бензинови и един дизелов мотор.

SEAT също се съобразява с екологията

А ако си мислите, че Renault Twizy не е успешна концепция, явно от SEAT не са съгласни с вас, защото създадоха конкуренция на двуместния електромобил. Все още е само концепт, но през 2021 година SEAT Minimo ще се появи на масовия пазар. Той ще изминава 100 км с едно зареждане, а самата батерия, която е разположена под шасито, тежи едва 25 кг и може лесно да се сменя.

Skoda завърши SUV гамата си. Но няма да спре дотук

След безспорния успех на Kodiaq и Karoq, както и големия интерес към концептуалния Vision X, логичното се случи. Skoda представи новия Kamiq, който е най-малкия кросоувър в гамата на чехите. Той е серийната версия на Vision X, която ще се предлага с два бензинови и един дизелов агрегат.

И колкото и красив да е Kamiq, нещо друго привлече също толкова, дори повече внимание на щанда на Skoda. Новият концептуален Vision iV е произведен върху MEB - платформата за изцяло електрически коли на VW Group. Очакваме серийна версия на това SUV-купе през 2021 година.

Стига електромобили! Нека бъде Porsche!

Ще оставим електрическите и концептуалните коли на страна за момент с едно изкушение за феновете на Porsche. Това е новият 911 Cabriolet. Той няма да изневери на предшествениците си и ще има мек покрив. Ако се движите с под 50 км/ч, покривът ще се сваля автоматично за под 12 секунди.

Моделът ще се предлага с 3.0-литров редови мотор с 6 цилиндъра и 450 к.с. Ще има версия със задно задвижване, както и такава със задвижване на четирите колела. Времето, за което 911 Carrera S ще ускорява до 100км/ч е 3.9 секунди. Агресивният му вид е подчертан от 20-инчови джанти отпред и по-широки 21-инчови отзад.

Посрещнете Alfa Romeo Racing

Alfa Romeo продължава възхода си с ново Stelvio. Обновеният кросоувър възражда легендарната серия Turismo Internazionale и вече ще се казва Stelvio Ti. Има 2.0-литров бензинов мотор с турбина и 280 к.с. Въпреки това, две други коли на щанда на италианците привлякоха цялото ми внимание. Позната ли ви е тази декорация:

Би била, ако сте фенове на Formula 1. Така изглеждат специалните издания на Giulia и Stelvio Quadrifoglio, които честват преименуването на Sauber F1 team в Alfa Romeo Racing. Те ползват същия дизайн, който можете да видите и при колите на отбора във Formula 1 през този сезон.

И двата модела ползват 2,9-литровия битурбо V6, който възпроизвежда 510 к.с. и може да накара автомобилите да се движат със 100 км/ч за 3,8 секунди.

Toyota също е на вълна моторни спортове

Японците дадоха страхотна нова визия на един от най-известните си модели с Corolla GR Sport. Изглежда брутално, въпреки че характеристиките на задвижващите системи не отговарят на това определение. Corolla GR Sport ще бъде на пазара до около година, като най-мощната версия ще въпроизвежда 180 к.с. от 2.0-литров мотор с четири цилиндъра и допълнителен електромотор.

Toyota не изостави и аудиторията си от хора със семейни потребности. За тях има Corolla Trek Hybrid, който освен повече място и комфорт в купето, ще се предлага със същите двигатели, както Corolla GR Sport. Двата модела ще споделят и една и съща CVT скоростна кутия.

Citroen стана на 100 години. И още

По един интересен начин бе отпразнувана 100-годишнината на Citroen, ако трябва да се изразя възможно най-безпристрастно. Citroen AMI ONE е концептуален модел, който е вдъхновен от класическия 2CV, бидейки негов модерен наследник. Няма да ви затормозявам с пълните характеристики на колата, а само ще ви споделя, че това е най-бавната кола, представена в Женева тази година, със своята топ скорост от 45 км/ч.

Като че ли повече внимание привлече изявлението на шефа на Citroen Линда Джаксън, която каза, че ако в Световния Рали Шампионат не бъдат включени хибридни технологии, Citroen ще преустанови своето участие.

Въпреки 9-те поредни титли на френския заводски отбор със Себастиан Льоб и привличането на настоящия шампион Себастиан Ожие, който започна сезон 2019 с две победи от три ралита, Джаксън не смята, че може да продължава да поддържа нещо, което няма никакво отражение в масовите продукти на компанията.

Centoventi anni FIAT

Друга годишнина също бе отразнувана с концептуален модел. FIAT отпразнува рожден ден номер 120 с едноименния Centoventi. Моделът има футуристичен дизайн и се смята за поглед към бъдещото поколение на Panda. Този автомобил, разбира се, е изцяло електрически.

Centoventi има интересно оборудване, което включва панорамен покрив със соларни панели, а линиите на предната решетка има светлинна индикация за нивото на батериите.

Интериорът съдържа още повече иновационни решения за оптимизация на пространството. Седалките на пасажерите могат да се демонтират много лесно, а на шината, на която стоят, можете да поставите детска седалка, кутия за вещи и дори клетка за животни. На таблото също има универсални слотове, на които можете да монтирате поставки за чаши, док станции за смартфони и каквото още ви е нужно в ежедневието, където и когато ви е нужно.

Bentley ще бъде Bentley

Доста по-забележителен беше начинът, по който Bentley отпразнува своята 100-годишнина. Това е Continental GT No.9 Edition, който е вдъхновен от английският автомобил, спечелил състезанието на Льо Ман през 1930 година.

Така е, зашеметяващ е отвън, но изчакайте да видите интериора. Имаме скоростен лост с елементи от 18-каратово злато. Централната конзола е алуминиева и съдържа класически тематични циферблати за измервателните уреди. Между тях стои парче дърво от седалката на състезателния автомобил, първенец на Льо Ман, което е поставено в изящна рамка с подсветка.

Автомобилът ще бъде произведен в 100 екземпляра, а цената му ще надхвърли 230 000 евро.

С този шедьовър подобаващо завърши нашият преглед на най-важните новини и премиери от Geneva Motor Show 2019. Надявам се, че съм успял да ви накарам да усетите духа на това шоу, а ако съм пропуснал важен за вас производител или просто искате да споделите нещо по темата, малко по-надолу е секцията за коментари.

Върна ли си Kando-то Sony? Колко буден е технологичният гигант днес?

---

Той е в ръцете ни! Първи впечатления от „гъвкавия“ Huawei Mate X (ВИДЕО)