Мнозина са любопитни за гейминг производителността на базираните на Arm процесори Snapdragon от серията X на Qualcomm. Макар че първите признаци изглеждаха обещаващи, изглежда, че проблемите с емулацията може да забавят нещата. Въпреки някои потенциални проблеми Microsoft и Qualcomm казват, че са валидирали над 1400 съвместими игри за Windows на Arm, като повече от 1200 "предлагат добро изживяване при 30 fps или повече".

В публикация в блога за DirectX Microsoft разкрива, че заедно с Qualcomm е предала данните за съвместимост на Linaro, компания, специализирана в екосистемата Arm. Пълният списък на съвместимите игри може да се види на адрес Works on Windows on Arm.

На включените в списъка игри е дадена стойност, варираща от "перфектна" - работа при 60 fps или повече при резолюция 1080p без никакви проблеми или прекъсвания - до "неиграема".

Перфектна: Работи при 60+ кадъра в секунда при резолюция 1080p без никакви грешки/проблеми, които да повлияят на изживяването в игрите.
Възможност за игра: Работи при 30+ fps при резолюция 1080p с минимални пропуски/проблеми, които влияят на изживяването в игрите.
Работи: Работи при по-малко от 30 fps и/или с грешки, които могат да повлияят на изживяването при игра.
Неиграема: Не работи поради античийт софтуер или други неизправности.

Другото важно съобщение, базирано на Arm, е партньорството на Microsoft с няколко доставчици на софтуер за борба с чийтинга в игрите, което означава, че BattlEye, Denuvo Anti-Cheat и Wellbia XIGNCODE3 / UNCHEATER вече се поддържат от Windows на Arm. Забелязва се отсъствието на EAC, който според сегашните слухове може да е причината Fortnite и други да не се поддържат от Arm устройствата с Windows.

Все пак игрите с поддържан софтуер за борба с измамите като Rainbow Six Siege вече изглеждат възпроизводими на процесори от серията Snapdragon X. Това означава, че тези от вас, които планират да си вземат един от многото нови лаптопи с тези чипове, могат да се включват в онлайн битките - може би обаче не с повече кадри в секунда, тъй като в момента шутърът има само оценка "работи".

Все още изглежда, че пътят на Windows Arm-базираните игри може да е дълъг, тъй като първите бенчмаркове на Snapdragon X са разочароващи. Все пак, тъй като Microsoft и Qualcomm работят заедно по Prism, в емулационната машина, която превежда кода на инструкциите x86 и x64 към набора от инструкции Arm 64, може би с времето ще настъпят подобрения в производителността.

Снимка: Unsplash

Виж още: Всеки пиксел в игрите на бъдещето може да бъде създаден от изкуствен интелект