Използването на изкуствен интелект при разработването на видеоигри се посреща както с вълнение, така и с притеснение.
Според неотдавнашен индустриален доклад на разработчика на гейм енджини Unity студиата вече използват изкуствен интелект, за да пестят време и да повишават производителността си, като създават активи и код.
Но ако има достатъчно време, видеоигрите на бъдещето скоро могат да бъдат изцяло създадени с помощта на ИИ - може би дори в рамките на само десет години, според главния изпълнителен директор на Nvidia Дженсън Хуанг - човека зад компанията, която има голяма полза от продажбата на хиляди графични процесори (GPU) на някои от най-големите играчи в индустрията за ИИ.
Компанията показа най-новия си хардуер на GPU Technology Conference тази седмица. В края на събитието един журналист попита Хуанг кога ще видим появата на видеоигри, "в които всеки пиксел се генерира в реално време".
"След пет години вероятно ще сте точно по средата, когато всичко се променя в реално време и всички ще казват: "О, вижте това, това се случва", отговори той. "И така, бих казал, че в рамките на следващите пет до десет години, някъде по средата, това до голяма степен ще бъде така."
Разбира се, все още нямаме представа как изглежда бъдеще, в което цели цифрови светове се генерират в движение от изкуствен интелект. Макар че генераторите на изображения и видеоклипове като наскоро обявения Sora на OpenAI постигнаха значителен напредък в рамките на няколко години, вероятно още много години ни делят от възможността да взаимодействаме с триизмерни пространства, които са изцяло създадени от модели на изкуствен интелект, камо ли да го правим в реално време.
Но напредъкът все пак е осезаем. Тази седмица компанията Ubisoft показа прототипи за захранвани от ИИ неигрови персонажи, наречени NEO NPC, които позволяват на човешките играчи да водят естествен разговор с дигитален аватар, макар че все още не е ясно кога и дали изобщо тези ИИ NPC ще се появят в игрите.
Достъпността на инструментите за изкуствен интелект може скоро да означава, че в близко бъдеще дори хора, които имат малко познания по програмиране, ще могат да допринесат значително за разработването на видеоигри.
Но докъде ще стигне тази технология в крайна сметка, предстои да разберем. Да не говорим за моралните съмнения, свързани с обучението на изкуствени интелекти върху съществуващи произведения, без да се отчитат оригиналните създатели - "криза на авторското право", която вероятно няма да пощади индустрията на видеоигрите.
Снимка: Unsplash