Докато повечето хора, които гледаха анонса на PlayStation 5, вероятно са заети с игрите или се притесняват от стартовата цена, група зрители се сблъскаха с различен проблем. Дали човешките същества, говорили за конзолата от следващо поколение, изобщо са били истински?
„Всички изглеждат като CGI“, гласи един туит.
„Аз ли съм единственият, който се чуди дали хората от PS5 анонса са CGI?“, пита друг притеснен.
„Говорителите са CGI, нали? Чувствам се сякаш полудявам“, казва друг зрител.
Част от причината за разпространението на това мнение е, че събитието започна с това, че всичко, което хората ще видят, е заснето директно от PS5. Някои приеха, че това означава, че всичко в лайвстрийма е направено през конзолата, игнорирайки това, че слайдът говори за „кадри от играта“.
Може би някои хора са предразположени да очакват този тип измами. Още през 2013 г., когато Kojima Productions представи The Phantom Pain, студиото го направи чрез сложна измама. Едно фалшиво студио заедно с неговия фалшив шеф бяха измислени в опит да се прикрие, че проектът е свързан с Metal Gear. Това също беше посрещнато с подозрението, че човекът пред нас не е истински, а по-скоро CGI. (Въпросът никога не бе решен.)
И защо не? Въпреки че индустрията все още не е постигнала тотален реализъм, със сигурност постигаме напредък в тази посока, особено с предстоящото поколение конзоли. Но най-вече нямаше ли да е ефектен ход за Sony да завърши разкриването си с обрат за характера на видяното? Хората очакваха подобен „Аха!“ момент да обясни всичко.
Sony има традиция с показването на фотореалистични цифрови хора в реално време на конзолни събития. И PlayStation 2, и PlayStation 4 имаха събития, които представяха такива изявени технологични демонстрации.
Виж още: PlayStation 5 е тук! (ВИДЕО)