Според нов доклад на Wall Street Journal Google разглежда онлайн игрите като нов възможен източник на приходи за YouTube. Съобщава се, че платформата за хостинг на видеоклипове е поканила служители да тестват нов продукт, наречен Playables, който дава на потребителите достъп до онлайн игри директно в самия YouTube. Въз основа на вътрешния имейл, който вестникът е видял, дори няма да има значение какво устройство използват: очевидно игрите са достъпни както за мобилни устройства, така и за настолни компютри.

Потребителите ще могат да ги играят на уебсайта на YouTube с помощта на уеб браузър или на приложението, независимо дали на телефон с Android или iOS. Макар че в доклада се намеква, че в момента има няколко игри, достъпни за тестване, в него се споменава само Stack Bounce в частност. Това е аркадна игра, поддържана от реклами, която кара играчите да разбиват слоеве от тухли със скачаща топка. Както отбелязва публикацията, YouTube вече печели пари от живи излъчвания на игри, но този продукт ще му даде още един начин да генерира приходи от индустрията в условията на спад на разходите за реклама.

Въпреки че Google не успя да развие несъществуващата си услуга за стрийминг на игри Stadia и в крайна сметка я закри, това начинание е нещо съвсем различно. YouTube вече има огромна аудитория, която редовно посещава сайта, така че привличането на погледите към новия продукт няма да е проблем. Playables може би прилича повече на игровия продукт на Netflix, който дава на плащащите си потребители достъп до случайни игри на мобилни устройства. Netflix също има големи амбиции за своята инициатива за игри и според съобщенията работи по разширяване, което излиза извън рамките на мобилните устройства, като тества телевизионни игри, които използват телефони като контролери.

Снимка: Unsplash

Виж още: https://hicomm.bg/news/topeneto-na-led-v-grenlandiya-i-antarktida-sstavlyava-25-ot-pokachvaneto-na-morskoto-ravnishche.html

 

Тагове: