На скорошно събитие в Сан Франциско Джими Йовайн съобщи някои интересни подробности за развитието на Apple Music. Той не сподели конкретни цифри, но увери, че услугата има достатъчно абонати и не планира значителна промяна в бизнес плана си. Apple няма да представи безплатен план, спонсориран от реклами, както други стрийминг услуги.
По думите на Йовайн компанията може бързо да натрупа около 500 милиона абонати, ако стартира безплатен план, но Apple не иска да поема в тази посока. Според него плановете, спонсорирани с реклами, не носят достатъчно приходи на музикантите и помагат на стрийминг компаниите да “изградят публика на гърба на изпълнителите”, които не получават достатъчно заплащане за труда си. Йовайн е уверен в потенциала на Apple Music и подкрепя позицията на Стив Джобс за ролята на музикантите (особено независимите) в развитието на музикалните услуги на Apple.
Знаете ли, че грамофонните плочи все още носят повече приходи от стрийминга с реклами?